7th Grade Students’ Perception on Using Speech to Develop Vocabulary at SMPN 7 Bekasi

Cornelia, Cornelia (2021) 7th Grade Students’ Perception on Using Speech to Develop Vocabulary at SMPN 7 Bekasi. S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.

[img] Text
HalJudulAbstrakDaftarisi.pdf

Download (941kB)
[img] Text
BABI.pdf

Download (147kB)
[img] Text
BABII.pdf

Download (253kB)
[img] Text
BABIII.pdf

Download (283kB)
[img] Text
BABIV.pdf

Download (822kB)
[img] Text
BABV.pdf

Download (31kB)
[img] Text
DaftarPustaka.pdf

Download (326kB)
[img] Text
Lampiran.pdf

Download (972kB)

Abstract

Abstrak Pentingnya kosakata dalam bahasa dan kemampuan komunikasi tidak dapat dilebih-lebihkan. Banyak guru merasa sulit untuk mengajarkan kosakata baru di kelas bahasa asing. Hal ini karena pemahaman yang menyeluruh dari sebuah kata memerlukan secara signifikan lebih dari sekedar mampu mengenali atau menggambarkan maknanya; Ini memerlukan pemahaman bentuk (bentuk lisan dan tulisan, bagian kata), makna (bentuk dan makna, konsep dan referensi, keterkaitan ).Berdasarkan penelitian saat ini menghimbau penggunaan strategi dan teknik yang sangat penting untuk menggunakan pengajaran mengembangkan kosakata dengan praktik pidato, berdasarkan penelitian terkini tentang pengajaran dan pembelajaran kosakata bahasa asing. Penelitian ini menunjukan bahwa siswa memiliki persepsi positif terhadap praktik pidato dalam menggunakan pengajaran kosakata. Mengembangkan kosakata dalam menggunakan pidato akan membuat siswa lebih mudah untuk berlatih secara langsung baik secara fisik,mental, maupun ide. Kata kunci: pidato, pembelajaran vocabulary. / ABSTRACT The importance of vocabulary in language and communication skills cannot be overstated. Many teachers find it difficult to teach new vocabulary in foreign language classes. This is because a thorough understanding of a word requires significantly more than being able to recognize or describe its meaning; This requires understanding form (spoken and written forms, parts of words), meaning (forms and meanings, concepts and references, interrelationships).Based on current research calling for the use of important strategies and techniques for using teaching vocabulary learning with speaking practice, based on recent research on teaching and learning language vocabulary. This study shows that students have a positive perception of speaking practice in using vocabulary teaching. add in practicing practice will make it easier for students to directly both physically, mentally, and ideas. Keywords: speech, vocabulary learning.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIDN/NIDKEmail
Thesis advisorAngelianawati, LuhNIDN0321128402angelinawati@gmail.com
Additional Information: Nomor Panggil : TA 401.4 Cor s 2021
Subjects: LANGUAGE AND LITERATURE > English
LANGUAGE AND LITERATURE > English literature
Divisions: FAKULTAS SASTRA > Sastra Inggris
Depositing User: Users 1412 not found.
Date Deposited: 12 Jan 2022 01:16
Last Modified: 24 Aug 2023 04:01
URI: http://repository.uki.ac.id/id/eprint/6110

Actions (login required)

View Item View Item