Weme, Wijdane (2024) Peran Penulis Naskah Kreatif dalam Pembuatan Video Company Profile Apartement dan Mall Grand Kamala Lagoon untuk Mempertahankan Citra dan Reputasi. S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.
Text (Hal_Judul_Isi_Daftar_Tabel_Daftar_Lampiran_Abstrak)
HalJudulAbstrakDaftarisiDaftarTabelDaftarLampiran.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text (BAB_I)
BAB i.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (326kB) |
|
Text (BAB_II)
Bab ii.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (141kB) |
|
Text (BAB_III)
Bab iii.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (299kB) |
|
Text (BAB_IV)
Bab iv.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (95kB) |
|
Text (Daftar_Pustaka)
Daftar Pustaka.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (318kB) |
|
Text (Lampiran)
Lampiran.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (929kB) |
Abstract
Apartement Grand Kamala Lagoon merupakan sebuah apartemen yang terletak di kota bekasi dan terletak dengan lokasi yang strategis dan dekat dengan berbagai macam akses transportasi publik yang ada. Apartement Grand Kamala Lagoon menawarkan berbagai macam type kamar yang menunjang kebutuhan masyarakat dan dilengkapi dengan fasilitas yang sangat lengkap. Di era digital sekarang ini kebutuhan strategi promosi yang tepat untuk mencapai keberhasilan dalam pemasaran, untuk meningkatkan jumlah peminat dan untuk memperkenalkan kepada target market dan masyarakat, dalam hal ini diperlukan media dalam bentuk video promosi yang akan dikemas secara informative. Video company profile merupakan sebuah audio visual yang diproduksi untuk menciptakan suatu citra dan reputasi perusahaan. Pembuatan ini bertujuan untuk memperkenalkan kembali perusahaan dan menginformasikan mengenai semua tentang segala aktivitas perusahaan, keunggulan perusahaan, serta hal-hal lain yang ada didalam perusahaan yang tidak dimiliki oleh apartement lain. Video company profile ini nantinya akan diupload ke youtube perusahaan. Kegiatan promosi menggunakan video company profile yang dilakukan penulis memasukan beberapa informasi yang akan disampaikan kepada target market dan masyarakat agar menghasilkan awareness kepada apartemen Grand Kamala Lagoon. Oleh karena itu, tujuan dari pembuatan skripsi karya ini adalah untuk memperkenalkan kembali apartement Grand Kamala Lagoon kepada target market dan masyarakat dengan menggunakan video company profile. Kata Kunci: Company Profile, Komunikasi Pemasaran, Citra, Reputasi. / The Grand Kamala Lagoon Apartment is an apartment located in the city of Bekasi and is in a strategic location and close to various types of public transportation access. The Grand Kamala Lagoon Apartment offers various types of rooms that support the needs of the community and are equipped with very complete facilities. In today's digital era, the right promotional strategy is needed to achieve success in marketing, to increase the number of enthusiasts and to introduce it to the target market and the public, in this case media is needed in the form of promotional videos which will be packaged informatively. A company profile video is an audio visual produced to create a company image and reputation. This creation aims to reintroduce the company and provide information about all the company's activities, the company's advantages, and other things within the company that are not available in other apartments. This company profile video will later be uploaded to the company's YouTube. Promotional activities using company profile videos carried out by the author include some information that will be conveyed to the target market and the public to generate awareness of the Grand Kamala Lagoon apartment. Therefore, the aim of writing this thesis is to reintroduce the Grand Kamala Lagoon apartment to the target market and the public by using a company profile video. Keywords: Company Profile, Marketing Communications, Image, Reputation
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||||||
Subjects: | TECHNOLOGY > Technology (General) > Communication of technical information | ||||||||||||
Divisions: | FAKULTAS ILMU SOSIAL DAN ILMU POLITIK > Ilmu Komunikasi | ||||||||||||
Depositing User: | Users 5318 not found. | ||||||||||||
Date Deposited: | 22 Aug 2024 04:16 | ||||||||||||
Last Modified: | 22 Aug 2024 04:16 | ||||||||||||
URI: | http://repository.uki.ac.id/id/eprint/16382 |
Actions (login required)
View Item |