Elvira, Citra Malinda (2024) Implementasi Digital Marketing sebagai Bentuk Komunikasi Pemasaran Terpadu Usaha Mikro Kecil dan Menengah (UMKM) Kota Bekasi Melalui Media Sosial Instagram dan Facebook. S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.
Text (Hal_Judul_Daftar_Isi_Daftar_Tabel_Daftar_Gambar_Daftar_Singkatan_Daftar_Lampiran_Abstrak)
HalJudulDaftarisiDaftarTabelDaftarGambarDaftarSingkatanDaftarLampiranAbstrak.pdf.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text (BAB_I)
BABI.pdf.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (358kB) |
|
Text (BAB_II)
BABII.pdf.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (590kB) |
|
Text (BAB_III)
BABIII.pdf.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (301kB) |
|
Text (BAB_IV)
BABIV.pdf.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (859kB) |
|
Text (BAB_V)
BABV.pdf.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (281kB) |
|
Text (Daftar_Pustaka)
DaftarPustaka.pdf.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (327kB) |
|
Text (Lampiran)
Lampiran.pdf.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (246kB) |
Abstract
Kini era digital akan memengaruhi semua tindakan manusia dan menjadi titik kunci berdasarkan dari segala aktivitas manusia, termasuk dalam kegiatan bisnis dan telah mengubah lingkup dunia pemasaran yang semula bersifat offline menjadi online. Pelaku usaha UMKM saat ini harus mampu menggunakan media digital untuk meningkatkan kesadaran konsumen terhadap produk, memiliki jaringan media sosial yang kuat untuk mengembangkan bisnis mereka sendiri. Penelitian ini memiliki tujuan untuk mengetahaui cara pelaku usaha UMKM Kota Bekasi dalam mengimplementasikan digital marketing dengan menggunakan bentuk komunikasi pemasaran terpadu dalam memasarkan produk. Penelitian ini menggunakan Teori Komunikasi Pemasaran Terpadu. Metode yang diterapkan dalam penelitian ini adalah kualitatif deskriptif, menggunakan paradigma konstruktivisme, pengambilan informan menggunakan teknik purposive sampling.Terdapat enam bentuk bauran komunikasi pemasaran terpadu yakni, iklan, pemasaran langsung (direct marketing), promosi penjualan (sales promotion), pemasaran interaktif (interactive marketing), hubungan masyarakat, dan penjualan pribadi (personal selling). Studi ini menunjukkan bahwa penggunaan metode komunikasi pemasaran terpadu penting dan relevan dengan tuntutan setiap pelaku usaha UMKM di Kota Bekasi, khususnya melalui penggunaan pemasaran digital untuk menjual produk. Temuan penelitian ini diharapkan dapat memaksimalkan fungsi bentuk komunikasi pemasaran terpadu melalui media sosial menggunakan pemasaran digital dalam memasarkan produk, serta memberikan informasi bagaimana menerapkan komunikasi pemasaran terpadu dalam bisnisnya, khususnya sebagai bidang teknologi informasi kemajuan jaman. Kata Kunci: Komunikasi Pemasaran Terpadu, Digital marketing, UMKM. / Now the digital age will affect all human actions and become a key point based on all human activities, including business activities and has changed the scope of the marketing world from offline to online. Today's MSME business actors must be able to use digital media to increase consumer awareness of products, have a strong social media network to develop their own business. This research aims to understand how Bekasi City MSME business actors implement digital marketing by using a form of integrated marketing communication in marketing products. This research uses the Integrated Marketing Communication Theory. The method applied in this study is descriptive qualitative, using the constructivism paradigm, taking informants using purposive sampling techniques. There are six forms of integrated marketing communication mix, namely, advertising, direct marketing, sales promotion, interactive marketing, public relations, and personal selling. This study shows that the use of integrated marketing communication methods is important and relevant to the demands of every MSME business actor in Bekasi City, especially through the use of digital marketing to sell products. The findings of this research are expected to maximize the function of integrated marketing communication through social media using digital marketing in marketing products, as well as provide information on how to implement integrated marketing communication in their business, especially as the field of information technology of the times. Keywords: Integrated Marketing Communication, Digital marketing, UMKM.
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||
Subjects: | TECHNOLOGY > Technology (General) > Communication of technical information | ||||||||
Divisions: | FAKULTAS ILMU SOSIAL DAN ILMU POLITIK > Ilmu Komunikasi | ||||||||
Depositing User: | Ms Citra Malinda Elvira | ||||||||
Date Deposited: | 06 Aug 2024 09:07 | ||||||||
Last Modified: | 06 Aug 2024 09:07 | ||||||||
URI: | http://repository.uki.ac.id/id/eprint/15434 |
Actions (login required)
View Item |