Nainggolan, Daud Bonar Holong (2023) Pengaruh Kualitas Website Https://asahankab.go.id Terhadap Kepuasan Pengguna (Survei pada Masyarakat Kota Kisaran, Kabupaten Asahan, Sumatera Utara). S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.
Text (Hal_Judul_Daftar_Isi_Daftar_Tabel_Daftar_Gambar_Abstrak)
HalJudulDaftarIsiDaftarTabelDaftarGambarAbstrak.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text (BAB_I)
BABI.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (838kB) |
|
Text (BAB_II)
BABII.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (354kB) |
|
Text (BAB_III)
BABIII.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (262kB) |
|
Text (BAB_IV)
BABIV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text (BAB_V)
BABV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (178kB) |
|
Text (Daftar_Pustaka)
Daftarpustaka.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (260kB) |
|
Text (Lampiran)
Lampiran.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (2MB) |
Abstract
Salah satu kabupaten di Provinsi Sumatera Utara adalah Asahan yang memiliki luas wilayah 3.733,97 km2, 25 kecamatan, 149 desa, dan 27 kelurahan, dengan jumlah penduduk 777.626 jiwa. Menurut Undang-Undang Nomor 14 Tahun 2008 tentang Keterbukaan Informasi Publik, Semua informasi publik terbuka dan dapat diakses oleh semua pengguna informasi publik. Pengecualian terhadap informasi publik sangat ketat dan terbatas. Semua informasi publik harus dapat diakses dengan cepat, mudah, murah dan tepat waktu oleh semua pemohon; dan semua informasi rahasia dijaga kerahasiaannya. Undang-Undang Nomor 14 Tahun 2008 dilaksanakan oleh semua lembaga negara dan diawasi oleh Komisi Informasi Pusat. Website Pemkab Asahan, http://asahankab.go.id, meraih penghargaan kategori “Informatif” Penghargaan Keterbukaan Informasi dari Komisi Informasi Provinsi Sumatera Utara. Namun, dengan mempertimbangkan target informasi yang diberikan oleh Pemkab Asahan yaitu masyarakat, website Pemda harus dievaluasi apakah masyarakat puas atau tidak puas. Kajian ini tujuanya untuk mengetahui pengaruh kualitas website pemerintah kota kabupaten asahan terhadap penggunanya. Penelitian ini memakai metodologi penelitian kuantitatif, metodologi kuantitatif, dan observasi tidak terstruktur serta kuesioner untuk pengumpulan data. Hasil penelitian memperlihatkan bahwasanya 85,3% masyarakat sangat puas dengan kualitas penggunaan, kualitas informasi 84,5% dan kualitas layanan 91%, yang diberikan di website Pemkab Asahan http://asahankab.go.id. Temuan studi ini digunakan oleh peneliti untuk membuat rekomendasi kepada pengelola situs web pemerintah kabupaten Asahan tentang bagaimana menjaga situs web informasi dan layanan informasi dengan standar yang tinggi. / One of the districts in North Sumatra Province is Asahan which has an area of 3,733.97 km2, 25 sub-districts, 149 villages and 27 sub-districts, with a population of 777,626 people. According to Law Number 14 of 2008 concerning Public Information Disclosure, all public information is open and accessible to all users of public information. Exceptions to public information are strict and limited. All public information must be accessible quickly, easily, inexpensively and in a timely manner by all applicants; and all confidential information is kept strictly confidential. Law Number 14 of 2008 is implemented by all state institutions and supervised by the Central Information Commission. Asahan Regency Government's website, http://asahankab.go.id, won an award in the "Informative" category of Information Disclosure Award from the Information Commission of North Sumatra Province. However, taking into account the target information provided by the Asahan Regency Government, namely the community, the Pemda website must be evaluated whether the community is satisfied or dissatisfied. This study aims to determine the level of user satisfaction with the quality of the Asahan Regency Government website as well as the quality of information and quality of services provided. This research uses quantitative research methodology, quantitative methodology, and unstructured observation and questionnaires for data collection. The results of the study show that 85.3% of the public are very satisfied with the quality of use, 84.5% information quality and 91% service quality, which are provided on the Asahan Regency Government website http://asahankab.go.id. The findings of this study were used by researchers to make recommendations to Asahan district government website managers on how to maintain a high standard of information and information service websites.
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||
Additional Information: | Nomor Panggil: T.A 302.2 Nai p 2023 | ||||||||
Subjects: | SOCIAL SCIENCES > Social sciences (General) | ||||||||
Divisions: | FAKULTAS ILMU SOSIAL DAN ILMU POLITIK > Ilmu Komunikasi | ||||||||
Depositing User: | Users 4439 not found. | ||||||||
Date Deposited: | 27 Feb 2024 02:32 | ||||||||
Last Modified: | 26 Mar 2024 06:32 | ||||||||
URI: | http://repository.uki.ac.id/id/eprint/13906 |
Actions (login required)
View Item |