Persepsi Pengguna Youtube Terhadap Self Disclosure dalam Personal Branding Denny Sumargo Melalui Podcast

Siahaan, Richardo Evan Mangatas (2022) Persepsi Pengguna Youtube Terhadap Self Disclosure dalam Personal Branding Denny Sumargo Melalui Podcast. S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.

[img] Text (Hal_Judul_Daftar_Isi_Daftar_Gambar_Lampiran_Abstrak)
HalJudulDaftarIsiDaftarGambarDaftarLampiranAbstrak.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img] Text (BAB_I)
BABI.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (462kB)
[img] Text (BAB_II)
BABII.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (805kB)
[img] Text (BAB_III)
BABIII.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (359kB)
[img] Text (BAB_IV)
BABIV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (778kB)
[img] Text (BAB_V)
BABV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (105kB)
[img] Text (Daftar_Pustaka)
DaftarPustaka.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (126kB)
[img] Text (Lampiran)
Lampiran.pdf
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (850kB)

Abstract

Personal Branding kerap kali sering dimanfaatkan oleh beberapa orang untuk mendapatkan penilaian yang positif, melalui setiap kesan yang dibentuk dengan menggunakan wadah Sosial Media khususnya Youtube. Banyak orang telah beralih menggunakan Youtube terutama dari mereka yang bergerak dibidang Entertain seperti Artis arau Public Figure. Youtube menyediakan banyak fitur menarik yang dapat membantu orang dalam melakukan Personal Branding seperti pemnbuatan konten Podcast seseorang yang memiliki channel Youtube akan mengundang bintang tamu sebagai narasumber untuk bercerita. Hal ini membuat para bintang tamu yang diundang akan menceritakan berbagai pengalaman hidupnya kepada Moderator dan hal ini juga berkaitan dengan Self Disclosure seseorang akan memberikan informasi dirinya kepada orang lain sehingga orang lain mengetahui apa yang sedang ia Pikirkan, Rasakan dan Inginkan. Salah satu Youtuber yang terkenal dalam konten Podcast adalah Denny Sumargo dengan Channel Youtube nya yang bernama Curhat Bang Denny Sumargo. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui bagaimana Persepsi Pengguna Youtube Terhadap Self Disclosure Dalam Personal Branding Denny Sumargo Melalui Podcast. Jenis penelitian ini menggunakan metode kualitatif dan pengumpulan data dengan melakukan Wawancara (In-Depth Interview) melalui metode ini Peneliti mendapatkan hasil jawaban guna menjawab penelitian. Penentuan sample dalam penelitian ini adalah melalui teknik Purposive sampling Peneliti telah menentapkan narasumber sesuai dengan kriteria objek yang akan diteliti. Konsep yang digunakan dalam Penelitian ini adalah Personal Branding menurut MC Nally Speak dan Self Disclosure menurut Johari Window. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa Self Disclosure dan Personal Branding merupakan peranan yang saling berkaitan dalam Penilaian yang diberikan oleh narasumber pada saat Denny Sumargo mengajak bintang tamu untuk melakukan percakapan dan dengan seiring waktu muncul informasi diri antar keduanya. Kata kunci : Persepsi, Self Disclosure, Personal Branding, Youtube, Podcast. / Personal Branding is often used by several people to get a positive assessment through every impression formed by using social media platforms, especially YouTube. Many people have switched to using YouTube especially from those who are engaged in entertainment such as artist or public figures, YouTube provides many interesting featuresthat can help people do Personal Branding such as creating podcast content where someone who has a YouTube channel will invite guest stars as resources to tell stories This makes the invited guess will share their life experiences to the moderator and this is also related to self disclosre where someone will provide information about himself to others so that others know what he is thinking, feeling and wanting. One of the weel-known Youtubers in podcast content is Denny Sumargo with hus channel called Curht Bang Denny Sumargo. The purpose of this study is to find out how personal randng is in Denny Sumargo’s Self Disclosure through Converation in YouTube Podcast. This type of research use qualitative methods and data collection by conducting interviews (in-depth interview) through the method research get answer to answer the research. Determination of the sample in this study is through purposive sampling technique where the researcher had determined the resource persons in accordance with the criteria of the object to be studied. The concept and theory used in this research is Personal Branding according to MC Nally Speak and Self Disclosure Johari Window. The results of this study indicate that Personal Branding and self disclosure are interrelated roles in the assessment given by the resource person when Denny Sumargo invites guest stars to have a conversation and over time self-information emerges between the two. Keywords: Perceptions, Self Disclosure, Personal Branding, Youtube, Podcast

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIDN/NIDKEmail
Thesis advisorNarida, Marshelia GloriaNIDN0323088703gloriamarshelia@gmail.com
Additional Information: Nomor Panggil : T.A 302.23 Sia p 2022
Subjects: TECHNOLOGY > Technology (General) > Communication of technical information
Divisions: FAKULTAS ILMU SOSIAL DAN ILMU POLITIK > Ilmu Komunikasi
Depositing User: Users 2772 not found.
Date Deposited: 31 Mar 2023 06:41
Last Modified: 06 Jul 2023 08:29
URI: http://repository.uki.ac.id/id/eprint/10781

Actions (login required)

View Item View Item