Hasibuan, Mawar Estepani (2021) Pre-Service EFL Teachers’ Perception of Using Podcast as a Learning Media in Improving Listening Skill. S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.
Text (HalJudulAbstrakDaftarisiDaftarGambarDaftarTabelDaftarlampiran)
HalJudulAbstrakDaftarisiDaftarGambarDaftarTabelDaftarlampiran.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text (BABI)
BABI.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (483kB) |
|
Text (BABII)
BABII.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (561kB) |
|
Text (BABIII)
BABIII.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (727kB) |
|
Text (BABIV)
BABIV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text (BABV)
BABV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (355kB) |
|
Text (DaftarPustaka)
DaftarPustaka.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (411kB) |
|
Text (Lampiran)
Lampiran.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (807kB) |
Abstract
Podcast adalah salah satu alat teknologi populer yang dapat digunakan untuk mendukung pembelajaran bahasa Inggris, terutama dalam keterampilan menyimak. Siswa dapat mengakses Podcast dimana saja dan kapan saja untuk melatih keterampilan menyimak mereka. Oleh karena itu, penelitian ini digunakan untuk menyelidiki Persepsi Calon Guru EFL tentang Penggunaan Podcast sebagai Media Pembelajaran dalam Meningkatkan Keterampilan Menyimak. Penelitian dilakukan pada mahasiswa Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris Universitas Kristen Indonesia pada Mei 2021. Responden penelitian ini adalah 50 mahasiswa angkatan 2017-2019. Penelitian ini mengumpulkan data kuantitatif dengan menyebarkan kuesioner yang terdiri dari 30 item. Data yang diperoleh dianalisis dengan menggunakan statistik deskriptif. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa siswa memiliki persepsi positif terhadap penggunaan Podcast sebagai media pembelajaran dalam meningkatkan keterampilan menyimak. Oleh karena itu, menggunakan Podcast dapat memotivasi siswa untuk menjadi pendengar yang lebih baik, lebih percaya diri ketika mendengarkan penutur asli di Podcast. Temuan juga menunjukkan bahwa penting bagi guru untuk menggunakan instruksi yang tepat untuk mencapai hasil terbaik. Media ini akan membantu baik guru maupun siswa dalam proses pembelajaran. Kata kunci: Podcast, media pembelajaran, keterampilan mendengarkan Podcast is one of the popular tools of technology that can be used to support English language learning, especially in listening skill. Students can access Podcast everywhere and anytime to train their listening skill. Therefore, this study was employed to investigate the Pre-Service EFL Teachers’ Perception of Using Podcast as a Learning Media in Improving Listening Skill. The study was conducted on students of the English Language Education Study Program at Universitas Kristen Indonesia in May 2021. The respondents of this study were 50 students in the 2017-2019 batches. This study collected the quantitative data by distributing a questionnaire that consisted of 30 items. The data obtained were analyzed by using descriptive statistics. The result of this study showed that students hold a positive perception of using Podcast as a learning media in improving listening skill. Therefore, using Podcast can motivate the students to become better listeners, more confident when listening to the native speaker on the Podcast. The findings also indicated that it is essential for teachers to use appropriate instruction to achieve the best results. This media will assist both the teacher and students in the learning process. Keywords: Podcast, learning media, listening skill
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||||||
Subjects: | LANGUAGE AND LITERATURE | ||||||||||||
Divisions: | FAKULTAS KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN > Pendidikan Bahasa Inggris | ||||||||||||
Depositing User: | Users 1308 not found. | ||||||||||||
Date Deposited: | 12 Nov 2021 08:12 | ||||||||||||
Last Modified: | 12 Nov 2021 08:12 | ||||||||||||
URI: | http://repository.uki.ac.id/id/eprint/5723 |
Actions (login required)
View Item |