Suryani, Dede (2019) Budaya Organisasi dan Kompensasi Berpengaruh Terhadap Kepuasan Kerja Guru SD, SMP Pembangunan Jaya. S2 thesis, Universitas Kristen Indonesia.
Text (Hal_Judul_Daftar_Isi_Abstrak)
HalJudulDaftarIsiAbstrak.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text (BAB_I)
BABI.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (33kB) |
|
Text (BAB_II)
BABII.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (579kB) |
|
Text (BAB_IV)
BABIV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (576kB) |
|
Text (BAB_V)
BABV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (24kB) |
|
Text (Daftar_Pustaka)
DaftarPustaka.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (21kB) |
|
Text (Lampiran)
Lampiran.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (3MB) |
Abstract
Guru berhak untuk sejahtera dan mendapatkan imbalan yang sesuai. Guru sebagai anggota organisasi di sekolah telah memberikan segala kemampuanya untuk sekolah. Namun harapan guru untuk mendapat kompensasi tidak pernah terpenuhi. Pengalaman mengajar bukan sebagai acuan, pengabdian selama bertahun-tahun untuk sekolah tidak memberikan kesejahteraan. Padahal apa yang telah dilakukan bertahuntahun untuk sekolah telah dilakukannya segenap jiwa dan raga Penelitian ini adalah penelitian kuantitatif penelitian kualitatif adalah penelitian berupa angka-angka dan analisis menggunakan statistik. Penelitian ini dilakukan di SD, SMP Pembangunan Jaya Bintaro pada tahun 2019. Pengambilan sampel dalam penelitian ini mengguakan probability sample yaitu Teknik pengambilan sampel yang memberikan peluang yang sama bagi setiap unsur (anggota) populasi yang dipilih jadi anggota sampel. Dari hasil uji coba intrumen terhadap 20 sampel menunjukan hasil uji validitas setiap variabel terdapat 8 instrumen drop pada variabel Kepuasan Kerja Guru, 5 variabel drop pada Budaya Organisasi dan 15 instrumen drop pada variabel Kompensasi. Kemudian dilakukan penelitian pada 65 responden. Hasil penelitian untuk uji normalitas Budaya Organisasi terhadap Kepuasan Kerja Guru sebesar 0,200 > 0,05 dan Variabel Kompensasi terhadap Kepuasan Kerja sebesar 0,040 > 0,05. Maka penelitian berdistribusi normal. Nilai signifikansi variabel Budaya Organisasi terhadap Kepuasan Kerja sebesar 0,422 > 0,05 dan Variabel Kompensasi terhadap Kepuasan Kerja sebesar 0,622 > 0,05. Nilai homogenitas antara variabel Budaya Organisai dan Kompensasi terhadap Kepuasan Kerja Guru (Y) sebesar 0,875 > 0,05. Sehingga dapat disimpulkan bahwa data dalam penelitian ini homogen. Pembuktian yang lainnya nilai F hitung sebesar 5,143 lebih besar dari F tabel yaitu 3,14. Hasil Penelitian menjunjukan adanya pengaruh Budaya Organisasi terhadap Kepuasan Kerja Guru SD, SMP Pembangunan Jaya sebesar dengan 0,587. Pengaruh Kompensasi terhadap Kepuasan Kerja Guru SD, SMP Pembangunan Jaya sebesar 0,598. Dan Budaya Organisasi dan Kompensasi secara Bersama-sama memengaruhi Kepuasan Kerja Guru dengan korelasi kuat sebesar 0,776. / The teacher is entitled to prosper and get the appropriate rewards. Teachers as members of the organization in the school have provided all their skills for the school. But the teacher's expectation for compensation was never fulfilled. Teaching experience is not as a reference, years of devotion to school does not give welfare. But what has been done for years to school has done all the soul and body. This research is quantitative research. qualitative research is a research of figures and analyses using statistics.This research was conducted in Elementary and Junior High School Pembangunan Jaya, Bintaro in 2019. Sampling in this study probability samples are sampling techniques that provide equal opportunities for each member of the selected population to sample members.From the test results of the instrument against 20 samples showing the validity test result of each variable there are 8 drop instruments on the teacher work satisfaction variable, 5 drop variables on the organizational culture and 15 drop instruments on the compensation variable.Research was then conducted on 65 respondents. The results of the research to test the normality of the organizational culture of the teachers ' work satisfaction of 0.200 > 0.05 and the compensation variable to job satisfaction of 0.040 > 0.05. Then the research is normal distribution. The significance value of the organizational culture variable to work satisfaction amounted to 0.422 > 0.05 and the compensation variable to job satisfaction of 0.622 > 0.05. The value of homogeneity between the organizational culture variable and the compensation to the teacher's work satisfaction (Y) amounted to 0.875 > 0.05.So it can be concluded that the data in this research is homogeneous. The other proof of F value count of 5.143 is greater than the F table of 3.14. The research results in the presence of the influence of organizational culture on the work satisfaction of Elementary and Junior High School Pembangunan Jaya with 0.587.The effect of compensation on the work satisfaction of elementary school teachers, Pembangunan Jaya 0.598.And organization culture and compensation jointly affects teacher work satisfaction with a strong correlation of 0.776.
Item Type: | Thesis (S2) | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||||||
Subjects: | EDUCATION | ||||||||||||
Divisions: | PROGRAM PASCASARJANA > Magister Administrasi Pendidikan | ||||||||||||
Depositing User: | Mr Novan Arbi | ||||||||||||
Date Deposited: | 21 Oct 2024 03:52 | ||||||||||||
Last Modified: | 21 Oct 2024 03:52 | ||||||||||||
URI: | http://repository.uki.ac.id/id/eprint/17552 |
Actions (login required)
View Item |