Pabantang, Jefry Saputra (2024) Peran Manajer Program dalam MLBB Tournament: Legends Clash 2024. S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.
Text (Hal_Judul_Daftar_isi_Daftar_Tabel_Daftar_Gambar_Daftar_Singkatan_Daftar_Lampiran_Abstrak)
HalJudulDaftarisiDaftarTabelDaftarGambarDaftarSingkatanDaftarLampiranAbstrak.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (8MB) |
|
Text (Bab_I)
BABI.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (234kB) |
|
Text (Bab_II)
BABII.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (587kB) |
|
Text (Bab_III)
BABIII.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (248kB) |
|
Text (Bab_IV)
BABIV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (79kB) |
|
Text (Daftar_Pustaka)
DaftarPustaka.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (56kB) |
|
Text (Lampiran)
Lampiran.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (436kB) |
Abstract
Tujuan utama dalam menyelenggarakan event MLBB Tournament: Legends Clash 2024 di DKI Jakarta adalah untuk mengubah stigma negatif seputar permainan daring ini menjadi positif, dengan membangun pengalaman yang memperkuat nilai-nilai positif seperti kerja sama tim, kreativitas, dan pengembangan keterampilan, sehingga memberikan dampak yang berkelanjutan bagi komunitas gaming dan masyarakat sekitarnya. Event ini juga dapat membantu sebuah perusahaan maupun organisasi dengan mengasosiasikan aktivitas dalam memenuhi kebutuhan publik maupun masyarakat. Event ini dikelola oleh seorang Manajer Program yang bertanggung jawab dalam mengelola dan mengkoordinasi setiap unsur yang terdapat dalam event. Serta bagaimana Manajer Program dihadapkan pada tugas untuk mengidentifikasi, mengevaluasi, dan menangani berbagai masalah yang mungkin timbul selama penyelenggaraan event, serta mengambil keputusan strategis sebagai solusi untuk menyelesaikan masalah tersebut. Penerapan Analisis SWOT dalam strategi promosi melalui instagram menjadi landasan untuk mengevaluasi kekuatan, kelemahan, peluang, dan ancaman dalam upaya membangun citra positif sekaligus memperluas jangkauan audiens. Pada skripsi karya ini penulis berperan sebagai Manajer Program. Sesuai dengan praktik kerja seorang Public Relations untuk mengimplementasikan tugasnya dalam mengelola dan menyampaikan tujuan kegiatan serta menjadi penghubung antara pihak internal (penyelenggara) dan pihak eksternal (mitra dan sponsor) dalam event. Skripsi karya ini mengungkap bahwa event MLBB Tournament: Legends Clash 2024 berhasil mengubah stigma negatif seputar Mobile Legends menjadi positif melalui sebuah event yang dirancang, dikelola, dan dikoordinasi dengan baik oleh penulis sebagai Manajer Program. Event ini tidak hanya mempromosikan permainan, tetapi juga memperkuat nilai-nilai positif seperti kerja sama tim dan kreativitas, serta memberikan kontribusi yang signifikan dalam praktik Public Relations dan branding. Kata kunci : Legends Clash, Event, Manajemen Program, SWOT. / The main objective of organizing the MLBB Tournament: Legends Clash 2024 event in DKI Jakarta is to transform the negative stigma surrounding this online game into a positive one by fostering experiences that reinforce positive values such as teamwork, creativity, and skill development, thereby creating a sustainable impact on the gaming community and the surrounding society. The event also assists a company or organization by associating activities to meet public and societal needs. Managed by a Program Manager, the event involves overseeing and coordinating every element. The Program Manager is tasked with identifying, evaluating, and addressing challenges that may arise during the event, and making strategic decisions to resolve these issues. The application of SWOT Analysis in the promotional strategy through Instagram serves as a foundation to assess strengths, weaknesses, opportunities, and threats in efforts to build a positive image and expand audience reach. In this thesis, the author assumes the role of Program Manager. Consistent with the practice of Public Relations, the thesis implements tasks related to managing and communicating event objectives and acting as a liaison between internal stakeholders (organizers) and external parties (partners and sponsors). The thesis reveals that the MLBB Tournament: Legends Clash 2024 event successfully transforms the negative stigma surrounding Mobile Legends into a positive one through a well designed, managed, and coordinated event by the author as the Program Manager. The event not only promotes the game but also reinforces positive values such as teamwork and creativity, significantly contributing to Public Relations practices and branding. Keywords : Legend Clash, Event, Program Management, SWOT
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||
Subjects: | TECHNOLOGY > Technology (General) > Communication of technical information | ||||||||
Divisions: | FAKULTAS ILMU SOSIAL DAN ILMU POLITIK > Ilmu Komunikasi | ||||||||
Depositing User: | Users 5332 not found. | ||||||||
Date Deposited: | 20 Aug 2024 05:25 | ||||||||
Last Modified: | 20 Aug 2024 05:25 | ||||||||
URI: | http://repository.uki.ac.id/id/eprint/16201 |
Actions (login required)
View Item |