Panjaitan, Nurmauli (2022) Students' Habit in Listening to English Songs and Their Vocabulary Mastery: A Correlational Study at Eleventh Grade of SMAN 42. S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.
Text (Hal_Judul_Daftar_Isi_Daftar_Gambar_Daftar_Tabel_Daftar_Lampiran_Abstrak)
HalJudulAbstrakDaftarisiDaftarGambarDaftarTabelDaftarlampiran (1).pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (2MB) |
|
Text (BAB_I)
BABI.pdf.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (141kB) |
|
Text (BAB_II)
BABII.pdf.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (153kB) |
|
Text (BAB_III)
BABIII.pdf.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (175kB) |
|
Text (BAB_IV)
BABIV.pdf.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (196kB) |
|
Text (BAB_V)
BABV.pdf.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (133kB) |
|
Text (Daftar_Pustaka)
DaftarPustaka.pdf.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (194kB) |
|
Text (Lampiran)
Lampiran.pdf.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (3MB) |
Abstract
Tujuan dilakukannya penelitian ini adalah untuk mencaritahu apakah ada korelasi antara kebiasaan mendengarkan lagu-lagu berbahasa Inggris dan penguasaan kosakata pada siswa kelas XI di SMA Negeri 42 Jakarta. Peneliti menggunakan pendekatan kuantitatif dengan desain korelasi. Ada dua variabel yang digunakan dalam penelitian ini, yaitu kebiasaan siswa dalam mendengarkan lagu berbahasa Inggris sebagai variabel bebas (X) dan penguasaan kosakata siswa sebagai variabel terikat (Y). Angket dan tes digunakan untuk mengumpulkan data pada pelaksanaan penelitian ini. Angket closed-ended question digunakan untuk memperoleh hasil kebiasaan siswa dalam mendengarkan lagu-lagu berbahasa Inggris, sedangkan penguasaan kosakata siswa diperoleh melalui tes dengan menggunakan Vocabulary Size Test (VST). Instrumen di disebarkan dengan mengirimkan tautan melalui WhatsApp group. Populasi yang digunakan dalam penelitian ini adalah siswa kelas XI SMA Negeri 42 Jakarta. Peneliti menggunakan simple random sampling sebagai teknik pengambilan sampel dan 38 siswa XI MIPA 5 berpartisipasi dalam penelitian ini. Hasil penelitian ini ditemukan bahwa nilai rata-rata kebiasaan mendengarkan lagu berbahasa Inggris siswa adalah 94,13, sedangkan nilai rata-rata penguasaan kosakata siswa adalah 78,42. Analisis data dalam penelitian ini menggunakan Rank spearman correlation dengan menggunakan SPSS (Statistical Program for Social Science) versi 26 sebagai teknik analisis. Hasil dari penelitian menunjukkan nilai korelasi sebesar 0,186 berada pada tingkat yang sangat rendah. Karena nilai signifikansi (sig. 2-tailed) lebih tinggi dari 0,05 maka dapat disimpulkan tidak ada korelasi. Oleh karena itu, dari hasil yang diperoleh disimpulkan bahwa tidak ada hubungan antara kebiasaan mendengarkan lagu-lagu berbahasa Inggris dengan penguasaan kosakata pada siswa kelas XI SMA Negeri 42 Jakarta. Kata Kunci: Korelasi, kebiasaan mendengarkan lagu-lagu berbahasa Inggris, Penguasaan Kosakata. / This research aims to discover whether there is a correlation between habit in listening to English songs and vocabulary mastery in eleventh-grade students of SMAN 42 Jakarta. The researcher used a quantitative approach with a correlational design. Two variables were used in this research: habit in listening to English songsas an independent variable (X) and students' vocabulary mastery as a dependent variable (Y). A questionnaire and test were used to gather the research data. A questionnaire with closed-ended was used to obtain habit in listening to English songs of students, while their vocabulary mastery was obtained from a test by using Vocabulary Size Test (VST). The instrument was distributed by sharing the link through WhatsApp. The population in this study involved eleventh grade at SMAN42 Jakarta. The researcher used simple random sampling as the sampling technique,and 38 students of XI MIPA 5 participated in this study. The results of this study were found that the average score of students' habit in listening to English songs is94,13 and the average test student's vocabulary mastery score is 78,42. The data analysis in this study used Rank Spearman Correlation using SPSS 26 version as the analysis technique. The result showed that the correlation value is 0.186 at a very low level. Since the sig.2-tailed is higher than 0.05, it can be interpreted that there is no correlation. So, from the result obtained, it is concluded that there is no correlation between habit in listening to English songs and vocabulary mastery at eleventh-grade students of SMAN 42 Jakarta. Keywords: Correlation, Listening Habit to English Songs, Vocabulary Mastery
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||
Subjects: | LANGUAGE AND LITERATURE | ||||||||
Divisions: | FAKULTAS KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN > Pendidikan Bahasa Inggris | ||||||||
Depositing User: | Users 4425 not found. | ||||||||
Date Deposited: | 28 Mar 2024 09:23 | ||||||||
Last Modified: | 28 Mar 2024 11:14 | ||||||||
URI: | http://repository.uki.ac.id/id/eprint/14219 |
Actions (login required)
View Item |