Ariyani, Nathasya (2022) Rebranding NET TV dalam Upaya Mengembalikan Citra Sebagai Televisi Inovatif dan Modern Melalui Aplikasi Netverse. S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.
Text (Hal_Judul_Daftar_Isi_Daftar_Gambar_Daftar_Lampiran_Abstrak)
HalJudulAbstrakDaftarisiDaftarGambarDaftarTabel.pdf.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (837kB) |
|
Text (BAB_I)
BAB I.pdf.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (268kB) |
|
Text (BAB_II)
BAB II.pdf.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (222kB) |
|
Text (BAB_III)
BAB III.pdf.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (96kB) |
|
Text (BAB_IV)
BAB IV.pdf.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (953kB) |
|
Text (BAB_V)
BAB V.pdf.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (131kB) |
|
Text (Daftar_Pustaka)
DaftarPustaka.pdf.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (141kB) |
|
Text (Lampiran)
Lampiran.pdf.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (607kB) |
Abstract
Perkembangan teknologi membuat segala aspek menjadi berubah, hal ini membuat manusia jadi lebih sering memanfaatkan dunia digital. Hal ini tentunya membuat dunia televisi mulai dikesampingkan oleh publik, untuk mengatasi hal tersebut perusahaan di bidang media konvensional harus mengikuti perkembangan teknologi tersebut dengan melakukan suatu perubahan serta pembaharuan, agar perusahaannya dapat bertahan. Untuk itu strategi rebranding dapat dilakukan oleh perusahaan dalam membuat suatu pembaharuan pada perusahaannya. Begitupun hal nya dengan NET TV yang melakukan suau pembaharuan dengan pengembangan di dunia digital yaitu memanfaatkan produk digitalnya. Oleh sebab itu penelitian ini bertujuan untuk mengetahui dan menganalisis rebranding yang dilakukan NET TV dengan memanfaatkan aplikasi NetVerse guna mengembalikan citranya sebagai televisi yang inovatif dan modern. Pada penelitian ini peneliti menggunakan penelitian kualitatif dengan metode wawancara serta observasi untuk mengetahui proses rebranding berupa analyzing, planning, implementation dan evaluation. Hasilnya adalah rebranding yang dilakukan NET TV ini masuk ke dalam model evolusioner artinya rebranding ini hanya berfokus pada pengembangan dan pembaharuan perusahaan dengan memanfaatkan media digital berupa aplikasi NetVerse sebagai media yang dapat menjangkau publik dan memperluas target audiensnya. Tentunya strategi melalui digital ini juga dilakukan karena untuk mempertahankan citra NET TV sebagai televisi yang inovatif dan modern, maka dalam rebranding ini fokusnya pada dunia digital. Kata Kunci: Rebranding, Brand, Citra, Inovatif, Digital, Televisi. / Technological developments make all aspects change, this makes humans more often use the digital. This makes the world of television begin to be sidelined by the public, to overcome this companies based on conventional media must follow the development of the technology by making changes and renewals, so that the company can survive. For this reason, a rebranding strategy can be carried out by the company in making an update on the company. Likewise, NET TV is doing a renewal with developments in the digital world, namely utilizing its digital products. Therefore, this study aims to identify and analyze the rebranding carried out by NET TV by utilizing the NetVerse application to restore its image as an innovative and modern television. In here, the researcher used qualitative research with interview and observation methods to determine the rebranding process in the form of analyzing, planning, implementation and evaluation. The result is that NET TV's rebranding is entered into an evolutionary model, meaning that this rebranding only focuses on the development and renewal of the company by utilizing digital media in the form of the NetVerse application as a medium that can reach the public and expand its target audience. Of course, this strategy through digital is also carried out because in order to maintain the image of NET TV as an innovative and modern television, in this rebranding the focus is on the digital. Keywords: Rebranding, Brand, Image, Innovative, Digital, Television
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||
Additional Information: | Nomor Panggil : T.A 302.234 Nat r 2022 | ||||||||
Subjects: | LANGUAGE AND LITERATURE > Philology. Linguistics > Communication. Mass media | ||||||||
Divisions: | FAKULTAS ILMU SOSIAL DAN ILMU POLITIK > Ilmu Komunikasi | ||||||||
Depositing User: | Users 2433 not found. | ||||||||
Date Deposited: | 16 Mar 2023 03:56 | ||||||||
Last Modified: | 27 Jul 2023 08:39 | ||||||||
URI: | http://repository.uki.ac.id/id/eprint/10079 |
Actions (login required)
View Item |