Students’ Perception of Edmodo use as Learning Media

Siahaan, Erna Basania (2019) Students’ Perception of Edmodo use as Learning Media. S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.

[img]
Preview
Text (Hal_Judul_Abstrak_Daftar_Isi_Daftar_Tabel_Daftar_Gambar_Daftar_Lampiran)
Hal_Judul_Abstrak_Daftar_Isi_Daftar_Tabel_Daftar_Gambar_Daftar_Lampiran.pdf

Download (949kB) | Preview
[img]
Preview
Text (BAB_I)
BAB_I.pdf

Download (355kB) | Preview
[img] Text (BAB_II)
BAB_II.pdf
Restricted to Registered users only

Download (379kB)
[img] Text (BAB_III)
BAB_III.pdf
Restricted to Registered users only

Download (478kB)
[img] Text (BAB_IV)
BAB_IV.pdf
Restricted to Registered users only

Download (820kB)
[img] Text (BAB_V)
BAB_V.pdf
Restricted to Registered users only

Download (353kB)
[img]
Preview
Text (Daftar_Pustaka)
Daftar_Pustaka.pdf

Download (381kB) | Preview
[img]
Preview
Text (Lampiran)
Lampiran.pdf

Download (574kB) | Preview

Abstract

Seiring dengan kemajuan teknologi, para guru diharapkan untuk menggabungkan teknologi di dalam kelas untuk mengajak siswa di era milenial. Edmodo sebagai media pembelajaran online sudah digunakan oleh guru Bahasa Inggris dalam proses mengajar dan belajar secara luas. Media-media pembelajaran online juga digunakan sebagai alat tambahan untuk mendukung Blended Learning. Penelitian ini berfokus pada persepsi mahasiswa terhadap Edmodo sebagai media pembelajaran di Program Studi Pendidikan Bahasa Inggris FKIP UKI. Untuk mencapai tujuan penelitian, data diambil dengan menggunakan kuesioner dan melibatkan 3 angkatan Program studi Bahasa Inggris selama dalam proses mengumpulkan data. Penelitian ini melibatkan 47 responden dari 3 angkatan di FKIP UKI. Berdasarkan hasil penelitian, dapat disimpulkan bahwa Edmodo memberikan banyak dampak positif sebagai media pembelajaran di Program studi Bahasa Inggris FKIP UKI. Ini dapat dilihat melalui persepsi mahasiswa yang menunjukan bahwa Edmodo adalah media pembelajaran yang bagus untuk siswa Bahasa Inggris. Due to the development of technology, teachers are expected to integrate technology into the classroom to engage millennial students. Edmodo as online learning platform is widely used by English teachers in teaching and learning. The online learning platforms are also used as a supplementary tool to promote blended learning. This study focuses on students’ perceptions of Edmodo as learning media in EED UKI. To attain the objective of this research, the data were collected through questionnaire and interview during the process of carrying out three batches of EED. The respondents of this study were 47 students in the 2015-2017 batch. The results showed that Edmodo gave positives impacts as learning media in EED UKI. This is seen by the participants’ perception that showed Edmodo is positively a good learning media for English students.

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIDN/NIDKEmail
Thesis advisorPardede, Parlindungan304026701UNSPECIFIED
Thesis advisorMale, Hendrikus303077901UNSPECIFIED
Subjects: EDUCATION
EDUCATION > Special aspects of education
LANGUAGE AND LITERATURE
LANGUAGE AND LITERATURE > Philology. Linguistics > Communication. Mass media
Divisions: FAKULTAS KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Ms Sari Mentari Simanjuntak
Date Deposited: 06 May 2020 03:54
Last Modified: 06 May 2020 03:54
URI: http://repository.uki.ac.id/id/eprint/1669

Actions (login required)

View Item View Item