Novianto, Fajar (2019) Proses Penerapan Kriteria Infografis Sebagai Media Penyampai Informasi Dalam Praktik Hubungan Masyarakat Pada Direktorat Jenderal Hortikultura. S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.
|
Text
Hal_Judul_Daftar_Isi_Daftar_Gambar_Daftar_Tabel_Abstrak.pdf Download (1MB) | Preview |
|
|
Text
BAB_I.pdf Download (2MB) | Preview |
|
Text
BAB_II.pdf Restricted to Registered users only Download (247kB) |
||
Text
BAB_III.pdf Restricted to Registered users only Download (328kB) |
||
Text
BAB_IV.pdf Restricted to Registered users only Download (559kB) |
||
Text
BAB_V.pdf Restricted to Registered users only Download (188kB) |
||
|
Text
Daftar_Pustaka.pdf Download (184kB) | Preview |
|
|
Text
Lampiran.pdf Download (528kB) | Preview |
Abstract
Dalam menyusun infografis terdapat sebuah proses yang cukup panjang, hal ini dikarenakan sebagai media penyampai informasi yang baik, infografis memiliki kriteria-kriteria kualitas yang perlu hadir sebagai sebuah unsur-unsur di dalamnya. Penelitian ini akan membahas bagaimana proses penerapan kriteria infografis oleh Subag Hukum dan Humas Direktorat Jenderal Hortikultura (Ditjen Hortikultura) sebagai media penyampai informasi kepada masyarakat. Dalam penelitian ini peneliti menggunakan Teori Difusi Inovasi sebagai alat bantu menguji penelitian. Metode penelitian yang digunakan peneliti adalah penelitian kualitatif deskriptif yakni mengambarkan atau mendeskripsikan hasil wawancara dengan Tim Subag Hukum dan Humas Ditjen Hortikultura mengelola kriteria infografis berkualitas baik dalam menyusun infografis. Pada infografis yang disusun oleh Subag Hukum dan Humas Ditjen Hortikultura, peneliti menemukan adanya kriteria-kriteria infografis yang sesuai dengan proses penyusunan infografis yang dikemukakan oleh Kemenkominfo dan Jason Lankow. Kata kunci: Infografis, Pengelolaan, Humas, Media, Informasi In creating infographics, a long process is needed, this is because as a good information submissions media, infographic have quality criteria that need to be present as an element in it. In this study, we will discuss how the process of applying infographics criteria by Law and Public Relations Sub-section of Directorate General of Horticulture as the information submissions media to the public. In this study, researcher used Diffusion of Innovation Theory as a tool to test research. The research method used by researchers is descriptive qualitative that is describing the results of interviews with the Legal and Public Relations of the Directorate General of Horticulture managing good quality infographic criteria in compiling infographics. In the infographic that were created by Sub-section of Law and Public Relations Directorate General of Horticulture, researcher found there is a criteria which is suitable with infographic preparation process proposed by Lankow and Ministry of Communication and Information. Keywords: Infographics, Managing, Public Relations, Media, Information
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||
Subjects: | SOCIAL SCIENCES > Industries. Land use. Labor > Management. Industrial management SOCIAL SCIENCES > Industries. Land use. Labor > Management. Industrial management > Public relations. Industrial publicity TECHNOLOGY > Technology (General) > Communication of technical information |
||||||||
Divisions: | FAKULTAS ILMU SOSIAL DAN ILMU POLITIK > Ilmu Komunikasi | ||||||||
Depositing User: | Ms Sari Mentari Simanjuntak | ||||||||
Date Deposited: | 20 Jan 2020 05:59 | ||||||||
Last Modified: | 20 Jan 2020 05:59 | ||||||||
URI: | http://repository.uki.ac.id/id/eprint/1094 |
Actions (login required)
View Item |