Using Berlitz Method to Improve Students’ Vocabulary at Happy Holy Kids Cinere Preschool

Hutagalung, Siska Irene Sari (2018) Using Berlitz Method to Improve Students’ Vocabulary at Happy Holy Kids Cinere Preschool. S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.

[img]
Preview
Text (Hal_Judul_Abstrak_Daftar_Isi_Daftar_Tabel_Daftar_Gambar_Daftar_Lampiran)
Hal_Judul_Abstrak_Daftar_Isi_Daftar_Tabel_Daftar_Gambar_Daftar_Lampiran.pdf

Download (1MB) | Preview
[img]
Preview
Text (BAB_I)
BAB_I.pdf

Download (546kB) | Preview
[img]
Preview
Text (BAB_II)
BAB_II.pdf

Download (499kB) | Preview
[img]
Preview
Text (BAB_III)
BAB_III.pdf

Download (663kB) | Preview
[img]
Preview
Text (BAB_IV)
BAB_IV.pdf

Download (853kB) | Preview
[img]
Preview
Text (BAB_V)
BAB_V.pdf

Download (401kB) | Preview
[img]
Preview
Text (Daftar_Pustaka)
Dftar_Pustaka.pdf

Download (506kB) | Preview
[img]
Preview
Text (Lampiran)
Lampiran.pdf

Download (2MB) | Preview

Abstract

Tujuan dari penelitian ini adalah untuk meneliti bagaimana penggunaan Metode Berlitz untuk meningkatkan Vocabulary dari siswa-siswi TK. Happy Holy Kids di Cinere dan untuk mengetahui bagaimana tanggapan murid sesudah metode ini digunakan. Penelitian ini menggunakan metode Penelitian Tindakan Kelas dengan subyek dari difokuskan kepada 7 anak murid terdiri dari 3 murid perempuan, dan 4 murid laki-laki. Untuk mengumpulkan data – data terkait, peneliti menggunakan beberapa instrument yaitu pre-test, post-test dan sebagai data kuanitatif dan sebagai dat kualitatif maka dilakukan interview dan lembar observasi dari guru Bahasa Inggris terhadap peneliti dan tanggapan murin diwaktu belajar menggunakan Berlitz Method (Metode langsung). Peneliti juga membuat catatan harian untuk meningkatkan prosesi belajar dengan menggunakan metode Berlitz. Berdasarkan data analisis tersebut diatas maka didapatkan hasil mean dari pretest adalah 46,43. Setelah menggunakan metode Berlitz mean score murid meningkat menjadi 64,29. Post-test setelah dua siklus dilakukan secara signifikan meningkat menjadi 78,93. Maka menurut temuan tersebut, terbukti bahwa menggunakan metode Berlitz adalah cara yang baik untuk memperkaya vocabulary dari murid di tingkat Taman kanak Kanak. Kata kunci: Vocabulary, Tindakan kelas, Metode Berlitz. The purpose of this research was to investigate the use of Berlitz method to improve students’ vocabulary of Happy Holy Kids Cinere Preschool and to know their response on the method. This research used a classroom action research where the subject was 7 students in KGB of Happy Holy Kids Cinere consisted 3 girls and 4 boys. To collect the data, the researcher was using several instruments, [re-test, posttest. For qualitative data, observation done by English teacher to observe the researcher’s performance and students’s reaction when using Berlitz Method. The researcher also held interview session towards student to know their reaction. The researcher also made diary notes to improve teaching and learning process with Berlitz Method. Based on the analysis result, the score mean of the pre-test was 46.43. After implementing Berlitz method, the mean score raised to 64.29. The post-test of cycle two was also significant increased to 78.93. According to the findings, it was proven that using Berlitz method is a good way teaching to enrich students’ vocabulary in preschool. Key words: Vocabulary, Action Research, Berlitz Method

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIDN/NIDKEmail
Thesis advisorPardede, ParlindunganUNSPECIFIEDparlindungan.pardede@uki.ac.id
Thesis advisorNaibaho, LamhotUNSPECIFIEDlamhot.naibaho@uki.ac.id
Subjects: EDUCATION
Divisions: FAKULTAS KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 3 not found.
Date Deposited: 25 Feb 2019 08:43
Last Modified: 24 Oct 2019 04:36
URI: http://repository.uki.ac.id/id/eprint/669

Actions (login required)

View Item View Item