Manalu, Risma Uly (2016) PENGARUH KUALITAS PENYUSUNAN KTSP, SIKAP MASYARAKAT, DAN KEPERCAYAAN MASYARAKAT PADA KELULUSAN SISWA, TERHADAP IMPLEMENTASI KTSP JENJANG SMP DI JAKARTA. Jurnal Dinamika Pendidikan, 9 (3). pp. 176-186. ISSN 1410-4695
Text
263 Download (3kB) |
Abstract
The purpose of this study to determine 1) the impact on the quality of the curriculum implementation process of the preparation of the curriculum; Public confidence in the students' graduation; and 2) the effect of the preparation process quality on the Implementation of SBC SBC. 3) the influence of public attitudes on the graduation of the students on the Implementation of the SBC and 4) the effect of public confidence in the students' graduation on the Implementation of the SBC. The research was conducted in the first semester of the year 2014/2015. Respondents consisted of 54 junior high school teachers from several schools in Jakarta. Technique data collecting instrument comprising 30 questions using a questionnaire to measure three independent variables, and a questionnaire to measure the dependent variable. Data processing is a descriptive study and hypothesis testing using multiple regression analysis techniques. The results of multiple regression analysis showed that statistically (a) significant difference Quality Process SBC, Public Attitudes toward Graduation UN, and Faith Communities to Graduation UN students, together, towards the implementation of SBC (F = 6.781; Sig. = 0.001); (B) there is a significant influence on the Quality Process Implementation SBC SBC (t = -2188; Sig. = 0.033). Keywords: Preparation of SBC, Attitudes, Beliefs society, UN. ABSTRAK Tujuan penelitian ini untuk mengetahui 1) pengaruh Implementasi KTSP terhadap kualitas proses penyusunan KTSP; Kepercayaan masyarakat pada kelulusan siswa; dan 2) pengaruh Kualitas proses penyusunan KTSP terhadap Implementasi KTSP. 3) pengaruh sikap masyarakat pada kelulusan siswa terhadap Implementasi KTSP dan 4) pengaruh kepercayaan masyarakat pada kelulusan siswa terhadap Implementasi KTSP. Penelitian ini dilaksanakan pada semester ganjil tahun 2014/2015. Responden terdiri dari 54 guru SMP dari beberapa sekolah di Jakarta. Teknik pengumpulan data instrument yang terdiri 30 soal menggunakan tiga angket untuk mengukur variable bebas, dan satu angket untuk mengukur variable terikat. Pengolahan data penelitian dilakukan secara deskriptif dan pengujian hipotesis menggunakan teknik analisis regresi ganda. Hasil analisis regresi ganda menunjukkan bahwa secara statistik (a) terdapat pengaruh yang signifikan Kualitas Proses Penyusunan KTSP, Sikap Masyarakat terhadap Kelulusan UN, dan Kepercayaan Masyarakat terhadap Kelulusan UN siswa, secara bersama-sama, terhadap Implementasi KTSP (F=6,781; Sig.=0,001); (b) terdapat pengaruh yang signifikan Kualitas Proses Penyusunan KTSP terhadap Implementasi KTSP (t=-2.188; Sig.= 0.033). Kata kunci: Penyusunan KTSP, Sikap masyarakat, Kepercayaan masyarakat, UN.
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | EDUCATION > Theory and practice of education > School administration and organization > School management and discipline |
Depositing User: | Mr. Admin Repository |
Date Deposited: | 28 Jun 2018 10:12 |
Last Modified: | 17 Oct 2018 02:43 |
URI: | http://repository.uki.ac.id/id/eprint/29 |
Actions (login required)
View Item |