Emar, Ronaldus Boli (2022) Efektivitas Penyelesaian dan Penyelamatan Kredit Bermasalah Korporasi pada PT Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk. D3 thesis, Universitas Kristen Indonesia.
Text (Hal_Judul_Daftar_Isi_Daftar_Gambar_Daftar Lampiran_Abstrak)
Hal Judul_Daftar isi_Daftar Gambar_Daftar Tabel_Abstrak_dll (1) (1).pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text (BAB_I)
BAB I PENDAHUl LUAN Ronald.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (572kB) |
|
Text (BAB_II)
BAB II LANDASAN TEORI Ronald.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (634kB) |
|
Text (BAB_III)
BAB III GAMBARAN UMUM Ronald.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (620kB) |
|
Text (BAB_IV)
BAB IV PEMBAHASAN Ronald.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (423kB) |
|
Text (BAB_V)
BAB V PENUTUP Ronald.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (333kB) |
|
Text (Daftar_Pustaka)
DAFTAR PUSTAKA Ronald pdf.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (190kB) |
|
Text (Lampiran)
Lampiran.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (828kB) |
Abstract
Kinerja Penyelesaian dan Penyelamatan Kredit Korporasi di PT Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk, Jakarta Pusat. Bank merupakan sumber modal bagi berbagai perusahaan. Bank didefinisikan sebagai badan usaha yang menghimpun dana masyarakat dalam bentuk simpanan dan mengembalikannya sebagai pinjaman dan/atau bentuk lain dari peningkatan taraf hidup. tentang orang pada umumnya. Perbankan tidak dapat terhindar dari masalah kredit macet, apalagi jika bank tidak efisien dalam menangani masalah dan menyelesaikan masalah. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui faktor-faktor penyebab kredit macet. PT Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk, Jakarta Pusat untuk mengetahui teknik pembersihan, penyelamatan dan pengendalian kredit macet PT Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk, Jakarta Pusat, serta hasil penyelesaian dan penyelamatan untuk mengatasi kredit bermasalah PT Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk, Jakarta Pusat. Metode yang digunakan dalam penelitian ini harus ringkas dan relevan, menggunakan sumber data primer (menggali informasi langsung dari personel BNI di departemen RRC (Remedial and Credit Recovery)), penelitian lapangan (melakukan magang penelitian atau survei langsung di departemen RRC) hingga menggunakan. data kualitatif (deskripsi deskriptif faktor-faktor penyebab kredit bermasalah di Bank BNI) dengan menggunakan metode analisis. Hasil penelitian ini menunjukkan bahwa faktor penyebab kredit bermasalah di Bank Negara Indonesia Jakarta Pusat adalah faktor internal dan faktor eksternal. Strategi Bank Negara Indonesia dalam menangani kredit korporasi non-performing (komersial) kepada peminjam bonafid dan kooperatif adalah dengan membiayai, merestrukturisasi, mengurangi margin, mengurangi persyaratan margin, mengurangi persyaratan margin, mengakuisisi aset nasabah dan mengurangi keterlambatan modal dalam pembiayaan. Terlihat dari setiap cara yang dilakukan oleh Bank BNI bahwa dalam hal kredit bermasalah, secara bertahap mereka berusaha memberikan yang terbaik untuk kedua belah pihak. Kata kunci : kredit bermasalah, Bank BNI, Penyelesaian dan Penyelamatan kredit. / Corporate Credit Settlement and Rescue Performance at PT Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk, Central Jakarta. Banks are a source of capital for various companies. Banks are defined as business entities that collect public funds in the form of savings and return them as loans and/or other forms of improving living standards. about people in general. Banking cannot avoid the problem of bad credit, especially if the bank is not efficient in handling problems and solving problems. The purpose of this study is to determine the factors that cause bad credit. PT Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk, Central Jakarta to find out the cleaning techniques, rescue and control of bad loans PT Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk, Central Jakarta, as well as the results of settlement and rescue to overcome non-performing loans PT Bank Negara Indonesia (Persero) Tbk , Central Jakarta. The method used in this research must be concise and relevant, using primary data sources (obtaining information directly from BNI personnel in the PRC (Remedial and Credit Recovery) department), field research (conducting research internships or direct surveys in the PRC department) to using. qualitative data (descriptive description of the factors that cause problem loans at Bank BNI) using analytical methods. The results of this study indicate that the factors causing problem loans at Bank Negara Indonesia, Central Jakarta, are internal factors and external factors. Bank Negara Indonesia's strategy in handling non-performing corporate (commercial) loans to bona fide and cooperative borrowers is to finance, restructure, reduce margins, reduce margin requirements, reduce margin requirements, acquire customer assets and reduce capital delays in financing. It can be seen from every method taken by Bank BNI that in terms of non-performing loans, they are gradually trying to provide the best for both parties. Keywords: non-performing loans, BNI Bank, Credit settlement and rescue
Item Type: | Thesis (D3) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||
Additional Information: | Nomor Panggil : KTIA 332.7 Ron e 2022 | ||||||||
Subjects: | SOCIAL SCIENCES > Finance > Banking SOCIAL SCIENCES > Finance > Banking > Bank loans. Bank credit. Commercial loans SOCIAL SCIENCES > Finance > Banking > Bank reserves. Bank liquidity. Loan loss reserves SOCIAL SCIENCES > Finance > Credit. Debt. Loans Including credit institutions, credit instruments, consumer credit, bank- ruptcy SOCIAL SCIENCES > Management |
||||||||
Divisions: | FAKULTAS VOKASI > Analisis Keuangan (Perbankan dan Keuangan) | ||||||||
Depositing User: | Users 3311 not found. | ||||||||
Date Deposited: | 26 Jul 2023 10:42 | ||||||||
Last Modified: | 08 Oct 2024 11:52 | ||||||||
URI: | http://repository.uki.ac.id/id/eprint/11860 |
Actions (login required)
View Item |