Intarti, Esther Rela (2016) Peran Guru Pendidikan Agama Kristen Sebagai Motivator. Regula Fidei : Jurnal Pendidikan Agama Kristen, 1 (2). pp. 28-40. ISSN 2620-9926
Text
PERANGURUPENDIDIKANAGAMAKRISTEN.pdf Download (485kB) |
|
Text (Hasil_Turnitin)
HasilTurnitinPERANGURUPENDIDIKANAGAMAKRISTEN.pdf Download (2MB) |
Abstract
Abstract: The teacher's responsibility is to help learners to develop their full potential. Potential learners that must be developed not only concerns the problem of intelligence and skills, but concerns all aspects of personality. Teachers are not only required to have an understanding or ability in the field of learning and learning but also in motivating learners. Christian Education Teachers (CET) play a role in teaching spiritual values and motivating learners. Christian Education teachers must understand the concepts of motivation so that they can function as facilitators of development of learners, whether involving the intellectual, emotional, social, and mental spiritual aspects. Keymords: Christian Education Teacher, Motivator Abstrak: Tanggung jawab guru adalah membantu peserta didik agar dapat mengembangkan potensi yang dimilikinya secara maksimal. Potensi peserta didik yang harus dikembangkan bukan hanya menyangkut masalah kecerdasan dan keterampilan, melainkan menyangkut seluruh aspek kepribadian. Guru tidak hanya dituntut untuk memiliki pemahaman atau kemampuan dalam bidang belajar dan pembelajaran tetapi juga dalam memotivasi peserta didik. Guru Pendidikan Agama Kristen (PAK) berperan dalam mengajarkan nilai-nilai spritual dan memotivasi peserta didiknya. Guru PAK harus memahami konsepkonsep motivasi sehingga mampu berfungsi sebagai fasilitator perkembagan peserta didik, baik yang menyangkut aspek intelektual, emosional, sosial, maupun mental spiritual. Kata Kunci : Guru Pendidikan Agama Kristen, Motivator
Item Type: | Article |
---|---|
Subjects: | EDUCATION |
Depositing User: | Mr Alexander Jeremia |
Date Deposited: | 14 Nov 2022 04:39 |
Last Modified: | 14 Nov 2022 05:03 |
URI: | http://repository.uki.ac.id/id/eprint/9518 |
Actions (login required)
View Item |