Pengaruh Manajemen Kelas Terhadap Perkembangan Karakter Siswa Di SMKN 1 Toraja Utara

Sappetau, Zetni Podang (2021) Pengaruh Manajemen Kelas Terhadap Perkembangan Karakter Siswa Di SMKN 1 Toraja Utara. S2 thesis, Universitas Kristen Indonesia.

[img] Text (Hal_Judul_Daftar_Isi_Daftar_Tabel_Abstrak)
HalJudulDaftarIsiDaftarTabelAbstrak.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (386kB)
[img] Text (BAB_I)
BABI.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (165kB)
[img] Text (BAB_II)
BABII.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (294kB)
[img] Text (BAB_III)
BABIII.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (168kB)
[img] Text (BAB_IV)
BABIV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (578kB)
[img] Text (BAB_V)
BABV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (11kB)
[img] Text (Daftar_Pustaka)
DaftarPustaka.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (136kB)
[img] Text (Lampiran)
Lampiran.pdf
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

Zetni Podang Sappetau. Pengaruh Manajemen Kelas Terhadap Perkembangan Karakter Siswa di SMKN1 Toraja Utara. Tesis Pascasarjana Program Studi Administrasi/Manajemen PendidikanUniversitas Kristen Indonesia, 2021.Tujuan penelitian ini adalah Untuk mengetahui bagaimana manajeman kelas pada SMKN 1 TorajaUtara. Untuk mengetahui bagaimana Pelaksanaan pendidikan karakter pada SMKN1TorajaUtara dan untuk mengetahui seberapa besar dampak pengelolaan kelas terhadap pendidikan karakter pada SMKN 1TorajaUtara. Penelitian ini dilaksanakan di SMKN 1 Toraja Utara dalam waktu delapan bulan Bentuk Peneliti menggunakan metode penelitian kuantitatif karena data yang dikumpulkan dalam bentuk instrumen yang menggunakan nilai berbentuk angka-angka dan data dianalisis menggunakan statistik yang selanjutnya dilakukan uji hipotesis.Hasil penelitian menunjukkan bahwa terdapat korelasi positif antara pengelolaan kelas dan perkembangan karakter adalah 0,328 yang jika dikategorikan berada pada kategori lemah. sementara nilai sig. (2-tailed) sebesar 0,002 dimana kurang dari 0,05 sehingga dapat disimpulkan bahwa hubungan variabel pengelolaan kelas dan perkembangana karakter signifikan. sementara nilai R Square atau nilai koefisien determinasi sebesar 0,108. Artinya persentase ukuran kemampuan variabel pengelolaan kelas menjelaskan variasi variabel perkembangana karakter pada SMKN 1 Toraja Utara sebesar 10,8% sementara selebihnya ditentukan oleh variabel/faktor lain yang tidak termasuk dalam penelitian ini. Untuk meningkatkan pengelolaan kelas maka sebelum memulai pembelajaran, guru perlu memberikan tata tertib bagi peserta didik dalam proses pembelajaran Untuk meningkatkan pembinaan karakter maka peserta didik perlu meningkatkan kejujuran dan menumbuhkan sikap dapat dipercaya dalam perkataan dan tindakannya Agar pengelolaan kelas lebih berdampak terhadap perkembangan karakter maka perlu memaksimalkan hal-hal yang berkaitan dengan proses manajemen kelas pada SMKN 1 Toraja Utara Kata Kunci: Pendidikan Karakter, Manajemen Kelas, SMK./ Zetni Podang Sappetau. The Effect of Class Management on the Character Development of Students at SMKN 1 Toraja Utara. Postgraduate Thesis of Educational Administration / Management Study Program, Indonesian Christian University, 2021. The purpose of this study was to find out how class management at SMKN 1 TorajaUtara. To find out how the implementation of character education at SMKN 1Toraja Utara and to find out how much impact classroom management has on character education at SMKN 1Toraja Utara. This research was conducted at SMKN 1 Toraja Utara within eight months Form The researcher uses quantitative research methods because the data collected is in the form of an instrument that uses numeric values and the data is analyzed using statistics which are then carried out by hypothesis testing. The results show that there is a positive correlation between class management and character development is 0.328 which if categorized as in the weak category. while the sig. (2-tailed) of 0.002 which is less than 0.05, so it can be concluded that the relationship between class management variables and character development is significant. while the value of R Square or the coefficient of determination is 0.108. This means that the percentage measure of the ability of the class management variable explains the variation in the character development variable at SMKN 1 Toraja Utara by 10.8%, while the rest is determined by other variables / factors not included in this study. To improve class management, before starting learning, the teacher needs to provide discipline for students in the learning process.To improve character building, students need to increase honesty and foster a trustworthy attitude in their words and actions In order for class management to have more impact on character development, it is necessary to maximize matters relating to the class management process at SMKN 1 Toraja Utara Keywords: Character Education, Class Management, Vocational High School

Item Type: Thesis (S2)
Contributors:
ContributionContributorsNIDN/NIDKEmail
Thesis advisorNadeak, BernadethaNIDN320116402UNSPECIFIED
Thesis advisorSinaga, DameriaNIDN309086203UNSPECIFIED
Subjects: EDUCATION
Divisions: PROGRAM PASCASARJANA > Magister Administrasi Pendidikan
Depositing User: Mr Sahat Maruli Tua Sinaga
Date Deposited: 15 Jul 2022 06:18
Last Modified: 15 Jul 2022 06:18
URI: http://repository.uki.ac.id/id/eprint/8405

Actions (login required)

View Item View Item