Perbandingan Penerapan Kebijakan Pendidikan Indonesia Dengan Finlandia

Faradiba, Faradiba and Lumbantobing, Septina Severina (2020) Perbandingan Penerapan Kebijakan Pendidikan Indonesia Dengan Finlandia. SEJ (School Education Journal), 10 (1). pp. 65-73. ISSN 2407 4926

[img] Text
PerbandinganPenerapanKebijakanPendidikanIndonesiadenganFinlandia.pdf

Download (628kB)
[img] Text (Reviewer (Ibu Septina))
ReviewerPerbandinganPenerapanKebijakanPendidikanIndonesiadenganFinlandia.pdf

Download (966kB)
[img] Text (Hasil Turnitin)
HasilTurnitinPERBANDINGANPENERAPANKEBIJAKANPENDIDIKANINDONESIADENGANFINLANDIA.pdf

Download (1MB)
Official URL: https://jurnal.unimed.ac.id/2012/index.php/school/...

Abstract

In the process, educational programs that have been previously planned do not always run as planned, so that there is often a policy to solve the latest problems in order to achieve the goal of achieving equal and quality education in accordance with what is mandated in the law. Indonesia as a developing country is deemed necessary to adopt an education system that has been successfully implemented in other countries. Currently, one of the countries that can be used as a reference in the education sector is Finland. This research uses meta-analysis design. The results of this study there are several aspects that can be implemented from existing educational policies in the country of Finland to Indonesia. With an increase in the quality of education in the country of Indonesia is expected to be able to give birth to future generations who can compete internationally. Keywords: Education Policy, Finland, Quality of Education. / Dalam prosesnya, program-program pendidikan yang telah di rencanakan sebelumnya tidak selalu berjalan sesuai dengan yang direncanakan, sehingga kerap kali muncul suatu kebijakan untuk menyelesaikan permasalahan terkini guna mencapai tujuan mencapai pendidikan yang merata dan berkualitas sesuai dengan yang diamanatkan dalam undang-undang. Indonesia sebagai negara berkembang dirasa perlu untuk mengadopsi sistem pendidikan yang sudah berhasil diimplementasikan di negara lain. Saat ini salah salah satu negara yang dapat dijadikan acuan di bidang pendidikan antara lain Finlandia. Penelitian ini menggunakan desain meta analisis. Hasil dari penelitian ini terdapat beberapa aspek yang dapat diimplementasikan dari kebijakan pendidikan yang ada di negara Finlandia ke Indonesia. Dengan adanya peningkatan kualitas mutu pendidikan di negara Indonesia diharapakan mampu melahirkan generasi penerus yang dapat bersaing pada dunia internasional. Kata kunci : Kebijakan Pendidikan, Finlandia, Mutu Pendidikan.

Item Type: Article
Subjects: EDUCATION
Depositing User: Mr Alexander Jeremia
Date Deposited: 27 Apr 2022 06:35
Last Modified: 27 Apr 2022 06:35
URI: http://repository.uki.ac.id/id/eprint/7776

Actions (login required)

View Item View Item