EFL Students' Perceptions Toward Watching English Movie To Enrich Vocabulary Mastery In English Language Education Study Program Of UKI

Ananias, Menik Febrianti (2021) EFL Students' Perceptions Toward Watching English Movie To Enrich Vocabulary Mastery In English Language Education Study Program Of UKI. S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.

[img] Text (HalJudulAbstrakDaftarisiDaftarGambarDaftarTableDaftarLampiran)
HalJudulAbstrakDaftarisiDaftarGambarDaftarTableDaftarLampiran.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img] Text (BABI)
BABI.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (316kB)
[img] Text (BABII)
BABII.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (901kB)
[img] Text (BABIII)
BABIII.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (421kB)
[img] Text (BABIV)
BABIV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img] Text (BABV)
BABV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (199kB)
[img] Text (DaftarPustaka)
DaftarPustaka.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (512kB)
[img] Text (Lampiran)
Lampiran.pdf
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

Salah satu hal penting yang perlu dipelajari sebagai dasar dalam belajar bahasa asing seperti bahasa Inggris adalah kosakata karena memiliki kosakata yang luas akan mencapai aspek bahasa seperti makna atau pengucapan kata-kata. Kosakata merupakan sebuah alat yang diperlukan untuk mendapatkan kata baru agar untuk memahami bahasa Inggris meskipun hampir tidak tahu tata bahasa. Pelajar masih dapat memahami, menyampaikan pikiran atau gagasan, berbagi informasi, dan memahami orang lain. Tujuan dari penelitian adalah mengetahu tanggapan pelajar EFL terhadap menonton film bahasa Inggris untuk menambah kosakata. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif. Pengumpulan data dengan menyebarkan kuesioner melalui Google Form. Sementara untuk menganalisa data, peneliti menggunakan analisis statistik deskriptif untuk mencari persen dan rata-rata di kuesioner. Penelitian dilakukan di Universitas Kristen Indonesia yang berada di Jalan Mayjen Sutoyo No. 2, Cawang, Kramat Jati, Jakarta Timur. Jumlah peserta dalam penelitian ini adalah 53 peserta di Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris dan yang kemudian menganalisa data yang telah di dapat. Hasil dari penelitian menunjukkan menonton film bahasa Inggris menonton film bahasa Inggris dapat memperkaya kosakata siswa. Sebagian besar pelajar Jurusan Pendidikan Bahasa Inggris tertarik untuk meningkatkan kosakata dengan menonton film berbahasa Inggris yang disebabkan oleh empat indikator yaitu ketertarikan, manfaat, kemudahan, dan terakhir kesulitan. Kata kunci : Kosakata, menonton film, tanggapan, pembelajaran media, penelitian kuantitatif/Vocabulary is one of the important that needed to learn as a basis of all languages when it comes to learning a foreign language such as English. Having a broad vocabulary will achieve language aspects such as the meaning and pronunciation of words. A vocabulary is an essential tool in getting a new word to help understanding learning the English language although barely know of grammar. Students can still understand, convey thoughts or ideas, share information, and comprehend others. This research was conducted at Universitas Kristen Indonesia, located at Jalan Mayjen Sutoyo No. 2, Cawang, Kramat Jati, East Jakarta. The participants of this research are 53 students from batch 2019, 2018, and 2017 at the English Language Education Study Program of Universitas Kristen Indonesia, and then the researcher analyzed the data. The findings of this research revealed that watching English movies could enrich students' vocabulary.  Most English Language Education Study Program students were interested in improving vocabulary by watching English movies, caused by four indicators: interests, benefits, easiness, and difficulties. Keywords : Vocabulary, watching movies, perception, media, quantitative research

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIDN/NIDKEmail
Thesis advisorMale, HendrikusNIDN0303077901hendrikus.male@uki.ac.id
Thesis advisorNaibaho, LamhotNIDN0118118504lamhot.naibaho@uki.ac.id
Subjects: LANGUAGE AND LITERATURE
Divisions: FAKULTAS KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 1357 not found.
Date Deposited: 25 Nov 2021 10:01
Last Modified: 25 Nov 2021 10:01
URI: http://repository.uki.ac.id/id/eprint/5871

Actions (login required)

View Item View Item