Students' Perception on the Use of English Songs to Improve Listening Ability at SMA Santo Thomas 4 Binjai

Sukatendel, Elyta Eureka Br (2021) Students' Perception on the Use of English Songs to Improve Listening Ability at SMA Santo Thomas 4 Binjai. S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.

[img] Text (Hal_Judul_Abstrak_Daftar_Isi_Daftar_Gambar_Daftar_Tabel_Daftar_Lampiran)
HalJudulAbstrakDaftarisiDaftargambarDaftarTabelDaftarlampiran.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img] Text (BAB_I)
BABI.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (265kB)
[img] Text (BAB_II)
BABII.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (509kB)
[img] Text (BAB_III)
BABIII.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (575kB)
[img] Text (BAB_IV)
BABIV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img] Text (BAB_V)
BABV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (144kB)
[img] Text (Daftar_Pustaka)
DaftarPustaka.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (199kB)
[img] Text (Lampiran)
Lampiran.pdf
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)

Abstract

Penelitian ini bertujuan untuk meneliti persepsi siswa-siswi mengenai penggunaan lagu-lagu bahasa Inggris untuk meningkatkan kemampuan mendengar. Penelitian ini dilakukan di SMA Santo Thomas 4 Binjai. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif untuk mengumpulkan data. Kuantitatif data dikumpulkan dengan cara menggunakan dan dianalisis dengan menggunakan teknik analisis deskriptif. Cara pengumpulan data adalah dengan mengisi angket. Angket terdiri dari 30 pertanyaan yang disebar dalam bentuk online, yaitu melalui Google Form dengan jumlah responden 61 orang. Hasil dari penelitian ini, dapat disimpulkan bahwa penggunaan lagu-lagu bahasa Inggris adalah baik untuk siswa-siswi dengan skor 78.03%, yaitu: bisa diakses dimana saja dan kapan saja, siswa-siswi menjadi tertarik belajar bahasa Inggris dengan menggunakan lagu-lagu, lagu efektif digunakan sebagai media dalam belajar bahasa Inggris, kemampuan mendengar yang dapat dikembangkan dengan menggunakan lagu. Sedangkan masalah yang dihadapi siswa-siswi dalam belajar dengan menggunakan lagu yaitu: sulit memahami maksud dari lagu dan tidak membantu siswa-siswi untuk konsentrasi dalam proses belajar. Kata Kunci: Persepsi siswa, lagu bahasa Inggris mengembangkan kemampuan mendengar / This study was aimed to examine students’ perception on the use of English songs to improve listening ability. The study was conducted at SMA Santo Thomas 4 Binjai in May 2021. This study used a quantitative method to collect the data. The quantitative data collected using the questionnaire were analyzed using the descriptive analysis technique. The respondents were taken randomly from students in class X and XI IPA. The questionnaire consisted of 30 questions distributed online via the Google Form, with 61 respondents. Based on the results of the study, it was concluded that using English songs was good for students with a score of 78.03%, such as: can be accessed everywhere and every time, students become interested in learning English by using songs, learning English by using songs is significant, listening skill can be increased by using songs in learning English. At the same time, the difficulties students face when using English songs in learning English are difficult to understand the meaning of the song and not help students concentrate in the learning process. Keywords: Students’ perception, English songs to improve listening ability

Item Type: Thesis (S1)
Contributors:
ContributionContributorsNIDN/NIDKEmail
Thesis advisorPardede, Parlindungan0304026701parlpard2010@gmail.com
Thesis advisorNaibaho, Lamhot0118118504lamhot.naibaho@uki.ac.id
Subjects: LANGUAGE AND LITERATURE
Divisions: FAKULTAS KEGURUAN DAN ILMU PENDIDIKAN > Pendidikan Bahasa Inggris
Depositing User: Users 1295 not found.
Date Deposited: 04 Nov 2021 10:35
Last Modified: 04 Nov 2021 10:35
URI: http://repository.uki.ac.id/id/eprint/5668

Actions (login required)

View Item View Item