Putri, Airine Yuliani (2013) Hubungan Kompetensi Pedagogik dan Manajemen Kelas dengan Kinerja Guru di Sekolah Dasar Victory Plus Bekasi. S2 thesis, Universitas Kristen Indonesia.
Text (Hal_Judul_Daftar_Isi_Abstrak)
HalJudulDaftarIsiAbstrak.pdf Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (597kB) |
|
Text (BAB_I)
BABI.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (132kB) |
|
Text (BAB_II)
BABII.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (272kB) |
|
Text (BAB_III)
BABIII.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (301kB) |
|
Text (BAB_IV)
BABIV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
|
Text (BAB_V)
BABV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (79kB) |
|
Text (Daftar_Pustaka)
DaftarPustaka.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (85kB) |
|
Text (Lampiran)
Lampiran.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
Abstract
Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui apakah ada hubungan antara kompetensi pedagogik dengan kinerja guru, hubungan manajemen kelas dengan kinerja guru, dan hubungan antara kompetensi pedagogik dan manajemen kelas dengan kinerja guru. Kompetensi pedagogik merupakan salah satu hal yang wajib dimiliki oleh seorang guru karena berguna dalam mengendalikan kelas yang diajarnya. Demikian juga faktor manajemen kelas. Guru dapat menunjukkan kinerja yang baik dari kemampuannya untuk mengelola kelas. Penelitian ini mulai dilakukan pada bulan April 2013, sejak dimulainya penulisan tesis ini. Metode penelitian yang dipilih oleh penulis pada tesis ini adalah dengan pendekatan kuantitatif. Populasi yang dipergunakan untuk melakukan penelitian ini adalah guru-guru Sekolah Dasar Victory Plus, baik itu guru kelas, guru mata pelajaran maupun guru-guru asing. Metode penelitian adalah metode survei dengan pendekatan korelasional, sehingga dapat melihat hubungan antara variabel bebas dan variabel terikat. Penelitian ini dilakukan di Sekolah Victory Plus Bekasi yang terletak diperumahan Kemang Pratama, Bekasi Selatan. Untuk penelitian ini, disebarkan instrumen yang berbentuk angket kepada guru-guru Sekolah Victory Plus. Uji validitas yang dilakukan penulis adalah dengan mengkorelasikan masing-masing pernyataan dengan jumlah skor untuk masing-masing variabel. Teknik korelasi yang digunakan adalah teknik korelasi pearson. Sedangkan untuk menguji reliabilitas digunakan uji konsistensi internal dengan menggunakan rumus Alpha Cronbach. Hasil penelitian menyimpulkan bahwa terdapat hubungan yang positif dan signifikan antara variabel kompetensi pedagogik dengan kinerja guru, manajemen kelas dengan kinerja guru, dan kompetensi pedagogik dan manajemen kelas dengan kinerja guru. Berdasarkan penelitian ini, maka kompetensi pedagogik dan manajemen kelas guru di Sekolah Victory Plus harus ditingkatkan agar kinerja guru pun meningkat. Kata kunci : Kompetensi Pedagogik, Manajemen Kelas dan Kinerja Guru. / The purpose of this study is to determine wether there is the relationship between pedagogic competence and teacher’s performance, the relationship between classroom management and teacher’s performance, and the relationship between pedagogic competence and classroom management with teacher’s performance. Pedagogic competence is one of the important factors that teacher should have in improving the class. And also classroom management. Teacher can shows the performance from the ability in managing the class and students. The research has been done in Victory Plus School Bekasi, Kemang Pratama, South Bekasi. This research began since the beginning of this thesis, April 2013. The research method for this thesis is the quantitative approach. The population used for this research is a primary school teacher of Sekolah Victory Plus, homeroom teachers, subject teachers and fereign teachers. The writer used correlational research and survey methods, so the relationship between the independent variable and the dependent variable could be seen. The research is done in Sekolah Victory Plus in Kemang Pratama, Bekasi. For the research, the writer used questinnaire and distributed it to teachers in Sekolah Victory Plus. The validity test is to correlate each statement with the total score for each variable. The writer used the Pearson correlation technique for the correlation. For reliability, the writer used an internal consistency test using the Alpha Cronbach formula. The findings of this research conclude that there is a positive and significant relationship between pedagogic competence and teacher’s performance, there is a positive and significant relationship between classroom management and teacher’s performance, and there is a positive and significant relationship between pedagogical competence and classroom management with teacher’s performance. Based on this research, the teacher’s performance can be improved by improving the pedagogic competence and classroom management. Keywords : Pedagogic competence, classroom management, teacher’s performance.
Item Type: | Thesis (S2) | ||||||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||||||
Subjects: | EDUCATION | ||||||||||||
Divisions: | PROGRAM PASCASARJANA > Magister Administrasi Pendidikan | ||||||||||||
Depositing User: | Mr Novan Arbi | ||||||||||||
Date Deposited: | 17 Oct 2024 03:14 | ||||||||||||
Last Modified: | 17 Oct 2024 03:14 | ||||||||||||
URI: | http://repository.uki.ac.id/id/eprint/17503 |
Actions (login required)
View Item |