Pentingnya Kajian Teks Dan Konteks Alkitab Oleh Guru dalam Pembelajaran PAK

Daniel, Stepanus (2020) Pentingnya Kajian Teks Dan Konteks Alkitab Oleh Guru dalam Pembelajaran PAK. Regula Fidei : Jurnal Pendidikan Agama Kristen, 5 (1). pp. 48-57. ISSN 2620 9926

[img] Text
PentingnyaKajianTeksdanKontes.pdf

Download (386kB)
[img] Text (Hasil_Turnitin)
HasilTurnitinPentingnyaKajianTeksdanKontes.pdf

Download (2MB)
Official URL: https://christianeducation.id/e-journal/index.php/...

Abstract

The Christian Religious Education Teacher (PAK) is a hero figure whose job is to preach the Gospel through his teachings, to fight against lies and errors in the world's teachings about God and His works. PAK teachers are missionaries engaged in education. PAK teachers must study and study the text and context of the Bible carefully, so that they can teach the contents of the Bible properly and correctly to their students. Christian Religious Education is a means for students to experience the encounter with the Savior, so the most effective way used is one of them. dynamic interaction between text and context in PAK learning. As truth teachers, PAK teachers should know a lot about what and how the material is being taught. To support this knowledge capacity, PAK teachers need to improve the quality of their knowledge, both formally and informally. In understanding the text and context, PAK teachers do not need to be experts in interpreting the Bible, but PAK teachers are expected to understand well the contents of the text and the biblical context contained in the PAK learning. One approach that can be used to study Bible texts is the Inductive method. Keywords: Bible; context; PAK learning; PAK teacher; text/ Guru Pendidikan Agama Kristen (PAK) merupakan sosok pahlawan yang pekerjaannya adalah memberitakan Injil melalui pengajarannya, berperang melawan kebohongan dan kekeliruan pengajaran dunia tentang Tuhan dan karya-Nya. Guru PAK merupakan para misionaris yang bergerak dibidang pendidikan. Guru PAK harus mempelajari dan mengkaji teks dan kontek Alkitab dengan cermat, sehingga dapat mengajarkan isi Alkitab dengan baik dan benar kepada peserta didiknya.Pendidikan Agama Kristen merupakan sarana bagi siswa untuk mengalami perjumpaan dengan Juru Selamat, maka cara yang paling efektif yang dipakai salah satunya adalah interaksi dinamis antara teks dan konteks dalam pembelajaran PAK. Sebagai pengajar kebenaran, guru PAK sudah seharusnya tahu banyak tentang apa dan bagaimana materi yang akan diajarkannya itu. Untuk mendukung kemampuan pengetahuan tersebut, maka guru PAK sudah sepatutnya meningkatkan kualitas pengetahuannya, baik secara formal maupun informal. Dalam memahami teks dan konteks guru PAK tidak perlu menjadi ahli tafsir Alkitab namun guru PAK diharapkan memahami dengan baik isi teks dan konteks Alkitab yang tercantum dalam pembelajaran PAK.Salah satu pendekatan yang dapat digunakan untuk mempelajari teks Alkitab dengan metode Induktif. Kata kunci: Alkitab; Guru PAK; konteks; teks; pembelajaran PAK

Item Type: Article
Subjects: PHILOSOPHY. PSYCHOLOGY. RELIGION > Christianity
EDUCATION
Depositing User: Ms Mentari Simanjuntak
Date Deposited: 30 Nov 2023 04:56
Last Modified: 30 Nov 2023 04:56
URI: http://repository.uki.ac.id/id/eprint/13010

Actions (login required)

View Item View Item