Julianti, Jessica (2020) Pengaruh Konten Beauty Vlogger Terhadap Minat Beli Viewers. S1 thesis, Universitas Kristen Indonesia.
Text (Hal_Judul_Daftar_Isi_Daftar_Tabel_Daftar_Gambar_Abstrak)
HalJudulDaftarIsiDaftarTabelDaftarGambarAbstrak.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (955kB) |
|
Text (BAB_I)
BABI.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (606kB) |
|
Text (BAB_II)
BABII.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (469kB) |
|
Text (BAB_III)
BABIII.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (589kB) |
|
Text
BABIV.pdf Download (652kB) |
|
Text (BAB_V)
BABV.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (331kB) |
|
Text (Daftar_Pustaka)
DaftarPustaka.pdf Restricted to Registered users only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial No Derivatives. Download (343kB) |
|
Text (Lampiran)
Lampiran.pdf Restricted to Repository staff only Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike. Download (1MB) |
Abstract
Nama : Jessica Julianti NIM : 1671650011 Judul : PENGARUH KONTEN BEAUTY VLOGGER TERHADAP MINAT BELI VIEWERS Jumlah Halaman : 71 Halaman, 7 Lampiran Referensi : 22 Buku, 16 Jurnal, 12 Situs Komunikasi adalah sistem bertukar informasi yang bukan lagi melalui televisi ataupun berita Koran saja, namun munculnya dunia internet memudahkan penggunanya untuk bertukar informasi dengan cepat. Dalam dunia internet, adanya media sosial yang lahir dalam kategori yang dinamakan beauty vlogger pada platform youtube. Seorang vlogger untuk membuat sebuah informasi melalui konten video hal yang disiapkan adalah ide konten video yang baik dan sedemekian rupa untuk dijadikan video, agar bisa tersampaikan informasi kepada publik luas. Seorang beauty vlogger menyampaikan informasi melalui video yang dibuat oleh vlogger supaya tersampaikan. Tujuan dari penelitian ini adalah untuk mengetahui pengaruh konten beauty vlogger terhadap minat beli dalam video “Focallure One Brand Makeup Tutorial”. Penelitian ini menggunakan metode kuantitatif dengan pendekatan deskriptif dan menggunakan teknik probability sampling. Populasi dalam penelitian ini adalah pelanggan viewers dalam video “Focallure One Brand Makeup Tutorial” YouTube Tasya Farasya. Jumlah sampel yang digunakan dalam penelitian ini adalah 100 responden. Penelitian ini memilih konten beauty vlogger sebagai variabel. Hasil dari penelitian ini memilki pengaruh pada variabel konten beauty vlogger terhadap minat beli. Kata kunci: pengaruh, beauty vlogger, minat beli./ Name : Jessica Julianti NIM : 1671650011 Title : PENGARUH KONTEN BEAUTY VLOGGER TERHADAP MINAT BELI VIEWERS Number of pages : 71 pages, 7 attachments References : 22 books, 16 journals, 12 sites Communication is a system of exchanging questions which is no longer via Television courses or News Papper, but rather completing the world of the Internet provides its users to exchange quickly. In the internet world, there is social media born in a category called Beauty vlogger on the YouTube platform. To make output instructions through video scrolling, what is provided is a good video scrolling idea and such a way to make a video, so that it can be conveyed to the wider public. A beauty vlogger is conveyed through a video created by a vlogger delivered delivered. The purpose of this research is to study the effect of rolling beauty vlogger on buying interest in the "Focallure One Brand Makeup Tutorial". This research uses quantitative methods by using descriptive and using sampling techniques. The population in this study is the audience in the "Focallure one brand Makeup Tutorial" YouTube video Tasya Farasya. The number of samples used in this study were 100 respondents. This study chose Beauty Vlogger menscroll as a variable. The results of this study of the variations of the beauty vlogger menscroll on buying interest. Keywords: interest, vlogger beauty, buying interest.
Item Type: | Thesis (S1) | ||||||||
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
Contributors: |
|
||||||||
Subjects: | GENERAL WORKS | ||||||||
Divisions: | FAKULTAS ILMU SOSIAL DAN ILMU POLITIK > Ilmu Komunikasi | ||||||||
Depositing User: | Mr Sahat Maruli Tua Sinaga | ||||||||
Date Deposited: | 13 May 2022 08:50 | ||||||||
Last Modified: | 13 May 2022 08:50 | ||||||||
URI: | http://repository.uki.ac.id/id/eprint/7879 |
Actions (login required)
View Item |