Dampak Strategi Pemasaran TK Pembangunan Jaya dalam Penerimaan Peserta Didik

Wibisono, Dadang (2017) Dampak Strategi Pemasaran TK Pembangunan Jaya dalam Penerimaan Peserta Didik. S2 thesis, Universitas Kristen Indonesia.

[img] Text (Hal_Judul_Daftar_Isi_Abstrak)
HalJudulDaftarIsiAbstrak.pdf
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (1MB)
[img] Text (BAB_I)
BABI.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (378kB)
[img] Text (BAB_II)
BABII.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (627kB)
[img] Text (BAB_III)
BABIII.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (431kB)
[img] Text (BAB_IV)
BABIV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (513kB)
[img] Text (BAB_V)
BABV.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (229kB)
[img] Text (Daftar_Pustaka)
DaftarPustaka.pdf
Restricted to Registered users only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (340kB)
[img] Text (Lampiran)
Lampiran.pdf
Restricted to Repository staff only
Available under License Creative Commons Attribution Non-commercial Share Alike.

Download (5MB)

Abstract

Penerimaan peserta didik di TK Pembangunan Jaya dalam lima tahun terakhir cenderung mengalami penurunan, sedangkan kegiatan pelaksanaan promosi dan pemasaran dinilai oleh kepala sekolah kurang maksimal, sehingga peneliti tertarik untuk mengetahui kondisi tersebut. Tujuan penelitian ini unuk mendeskripsikan perencanaan, pelaksanaan, monitoring dan evaluasi, juga dampak strategi pemasaran TK Pembangunan Jaya dalam penerimaan peserta didik. Penelitian ini merupakan penelitian deskriptif dengan pendekatan kualitatif. Sumber data/subjek penelitian ini meliputi manajemen (Kepala Sekolah dan Wakil Kepala Sekolah), Tim Humas dan Marketing, Guru dan Karyawan TK Pembangunan Jaya. Setting penelitian adalah TK Pembangunan Jaya. Pengumpulan data dilakukan dengan menggunakan teknik observasi, wawancara, dokumentasi, dan trianggulasi. Peneliti merupakan instrumen utama dalam melakukan penelitian yang dibantu oleh pedoman observasi, pedoman wawancara, dan dokumentasi. Teknik yang digunakan dalam analisis data adalah display data, reduksi data, dan pengambilan kesimpulan. Trianggulasi yang dilakukan untuk menjelaskan keabsahan data dengan menggunakan sumber data. Hasil penelitian, TK Pembangunan Jaya adalah sekolah swasta umum unggulan nasional yang terletak di Jl. Maleo Raya Blok JE, Sektor 9, Pondok Aren , Tangerang Selatan, Banten. Perencanaan strategi pemasaran TK Pembangunan Jaya disusun pada saat rapat kerja, dan penyusunan rencana kerja dan anggaran dibuat oleh Tim Humas dan Marketing. Pelaksanaan strategi pemasaran menggunakan konsep branding dan selling, melibatkan semua pihak (stakeholder) dan berkolaborasi dengan unit SD,SMP dan SMA Pembangunan Jaya. Monitoring dan Evaluasi strategi pemasaran TK Pembanguna Jaya dilaksanakan oleh semua pihak, rutin dan berkesinambungan. Dampak strategi pemasaran adalah efektif, yaitu TK Pembangunan Jaya lebih dikenal dan mempunyai nama baik di kawasan Bintaro, dan tingkat penerimaan peserta didik mencapai target 107 murid baru. Kesimpulan dari penelitian ini adalah strategi pemasaran TK Pembangunan Jaya dalam penerimaan peserta didik adalah efektif sesuai dengan target yang ditetapkan. / The acceptance of students in TK Pembangunan Jaya in the last five years tends to decrease, while the promotion and marketing activities are assessed by the principal less than the maximum, so researchers interested to know the condition. The purpose of this study is to describe planning, implementation, monitoring and evaluation, as well as the impact of marketing strategy of TK Pembangunan Jaya in the acceptance of learners. This research is descriptive research with qualitative approach. Sources of data / subject of this study include management (Principal and Deputy Head of School), Public Relations Team and Marketing, Teachers and Employees Kindergarten Development Jaya. The research setting is TK Pembangunan Jaya. The data were collected using observation, interview, documentation, and triangulation techniques. Researchers are the main instruments in conducting research assisted by observation guides, interview guides, and documentation. Techniques used in data analysis are data display, data reduction, and conclusion. Triangulation is done to explain the validity of the data by using the data source. The result of the research, TK Pembangunan Jaya is a national public private superior school located on Jl. Maleo Raya JE Block, Sector 9, Pondok Aren, Tangerang Selatan, Banten. The marketing strategy planning of Development Kindergarten Jaya is arranged during the work meeting, and the preparation of work plan and budget is made by Public Relations Team and Marketing. Implementation of marketing strategy using the concept of branding and selling, involving all stakeholders and collaborate with elementary, junior and senior high schools Development Jaya. Monitoring and Evaluation of KK Pembanguna Jaya marketing strategy implemented by all parties, routine and sustainable. The impact of the marketing strategy is effective, that is, TK Pembangunan Jaya is better known and has a good name in the Bintaro area, and the acceptance rate of learners reaches the target of 107 new students. The conclusion of this research is marketing strategy of TK Pembangunan Jaya in acceptance of learners is effective according to target set. Keywords: Marketing strategy, TK Pembangunan Jaya.

Item Type: Thesis (S2)
Contributors:
ContributionContributorsNIDN/NIDKEmail
Thesis advisorTampubolon, HotnerUNSPECIFIEDUNSPECIFIED
Thesis advisorSimanjuntak, WBPUNSPECIFIEDUNSPECIFIED
Subjects: EDUCATION
Divisions: PROGRAM PASCASARJANA > Magister Administrasi Pendidikan
Depositing User: Mr Novan Arbi
Date Deposited: 17 Oct 2024 03:09
Last Modified: 17 Oct 2024 03:09
URI: http://repository.uki.ac.id/id/eprint/17537

Actions (login required)

View Item View Item